تصادف شدیدی که آقای بازیگر را خانه نشین کرد!

محمود بصیری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: پیشنهادات زیادی برای بازیگری داشته‌ام اما هیچکدام باب طبع من نبوده است، نزدیک به ۱۰ سال است که کار نکرده ام و حالا اگر بخواهم به بازیگری برگردم باید کاری باشد که قابل دفاع بوده و ارزش داشته باشد. 

وی درباره معیار قبول نقش برای بازی تاکید کرد: برای من فیلمنامه و داستان اهمیت اول را دارند، فیلمنامه یک اثر باید منسجم بوده و مخاطب را جذب کند، اگر موضوع یک فیلمنامه مرا خوشحال کند بدون شک با بازی خوب و کارگردانی ویژه با استقبال دو برابری مردم مواجه می‌شود اما اگر اثری داستان جذابی نداشته باشد هیچ راهی میان مخاطبان پیدا نخواهد کرد.

بازیگر سریال "آرایشگاه زیبا" با نقد تولیدات سینما افزود: بسیاری از آثار سینما صبح تولید شده و شب پخش می شود، من نمی توانم در فیلمی که به سرعت ساخته می شود بازی کنم، برای حضور در یک اثر حداقل دو روز لازم است تا بازیگر با عوامل و بازیگران دیگر آشنا شود، اما دیده ام که کاری پیشنهاد شده و یک روزه هم به اتمام می رسد، من اهل این دسته کارها نبوده و نخواهم بود. 

وی در همین راستا ادامه داد: من تا به حال در فیلم ‌های بزن در رو بازی نکرده ام، وقتی در کارنامه کاری خود همکاری با علی حاتمی را داشته ام چگونه می توانم در چنین آثاری بازی کنم؟، امروزه همه چیز سریع و زود اتفاق می افتد.

بازیگر سریال "بدون شرح" با اشاره به عدم حضور خود در سینما تاکید کرد: من شاید ۲۵ سال است که سینما نرفته ام، یعنی فیلمی نیست که بخواهم به خاطر آن به سینما بروم، البته در این بین آثار محترم و خوبی هم ساخته می شود که سعی می کنم آنها را از دست ندهم اما در کل سینمای امروز چیزی برای دیدن ندارد.

وی نگاه خود به بازیگری را اینگونه شرح داد: بازیگری برای من کیفیت است و نه کمیت، هیچگاه برایم مهم نبوده که در سینما دیده شوم، من خواسته و می خواهم که کار خوب بازی کنم حتی اگر چهره ام در یک فیلم دیده نشده و حتی شناخته نشوم، هیچگاه دغدغه اسم نداشته ام و شما یک بار نمی بینید که گفته باشم اسم مرا کجای تیتراژ بنویسند، چون بازیگری چیز دیگری است اما متاسفانه خیلی ها سر اسم دعوا می کنند. 

این بازیگر سینما درباره دلیل دوری خود از سینما اذعان کرد: بعد از سریال "دارا و ندار" به دلیل یک تصادف بسیار شدید یکسال از عرصه بازیگری دور بودم، اما این تنها دلیل دوری ام از بازیگری نبود.

بصیری درباره پایین آمدن ارزش سینما در میان جامعه خاطرنشان کرد: پیشتر اگر به یک خانواده می گفتند که خانه شما به عنوان لوکیشن استفاده شود، آن خانواده به این اتفاق افتخار می کرد اما امروزه اینقدر وجهه سینما خراب شده که اگر به یک خانواده همین حرف را بزنید با بی میلی کامل و با گرفتن پول این کار را می کند.