معجزه‌ای که امام رضا (ع) برای خواننده جوان رقم زد

بسیاری از خوانندگان، حداقل قطعه‌ای را در کارنامه کاری خود برای ادای احترام به ائمه اطهار (س) قرار می‌دهند. محمد معتمدی، محمد علیزاده، بنیامین بهادری، حامد همایون، علیرضا افتخاری، علیرضا قربانی و بسیاری دیگر از خوانندگان کار‌هایی را در ایام شهادت یا میلاد معصومان (س) ساخته و منتشر کردند. یکی از کار‌هایی که بار‌ها در رادیو و تلویزیون پخش و مورد توجه مردم قرار گرفت، قطعه «پنجره فولاد» حامد محضرنیاست. خواننده‌ای که بار‌ها قطعاتی را برای چند امام معصوم خوانده است. به بهانه سالروز میلاد امام رضا (ع) با این خواننده پاپ گفتگو کردیم.

اخبار چهره ها _ محضرنیا درباره ساخت کار‌های ارزشی، گفت: اعتقاد دارم تا زمانی که اهل بیت (ع) نخواهند، شعری نوشته نمی‌شود، چه برسد به این که یک قطعه آهنگسازی شود و خواننده‌ای آن را بخواند. من در این زمینه چند تجربه داشتم. پروژه‌ای بود که از سوی سازمانی بسیار معتبر سفارش داده شد. برای این کار بسیار زیاد هزینه شده بود و قرار بود این قطعه را من و صابر خراسانی برای محرم کار کنیم و شهاب اکبری تنظیم اثر را انجام دهد. آن پروژه هیچ وقت به گوش کسی نرسید؛ چرا که قطعا صاحب آن اثر نمی‌خواست پروژه تکمیل شود. جایی که کلی پول، ابزار و امکانات هست، ولی صاحب اصلی اثر نخواهد کار به پخش هم نمی‌رسد.

وی افزود: از طرفی کار دلی بوده که یک روزه بسته شده و خیلی هم سر و صدا کرده است. کار‌هایی که ما به واسطه آن به نقطه‌های بالایی رسیدیم. حتی با یک کار مذهبی خیلی از ما خوانندگان، سر سفره اهل بیت (ع) نان خوردیم. من از طریق برخی از این آهنگ‌ها به برنامه‌های مختلف دعوت شدم؛ مثلا در همین دهه کرامت بار‌ها به برنامه‌های مختلف رفتم و اجرای موسیقی داشتم. رزق و روزی از این طریق سر سفره من آمده است. خدا را شکر برای اهل بیت (ع) کار زیادی ساختم. برای امام رضا (ع) هم دو کار دارم که خیلی دوستشان دارم. یکی قطعه «سلام امام رضا (ع)» است. «سلام امام رضا (ع)» درد دل زائری است که داخل حرم حضرت معصومه (س)، از ایشان می‌خواهند که واسطه رفتن وی به حرم برادرشان شوند. این سوژه دلی بود که وقتی داخل حرم حضرت معصومه (س) بودم، به ذهنم رسید. این اثر پنج سال پیش منتشر شد.

خواننده قطعه «پنجره فولاد» در ادامه بیان کرد: قطعه جدیدی که پارسال برای امام رضا (ع) تولید کردیم، «پنجره فولاد» نام داشت. اثری که واقعا اتفاقات تولیدش برایم عجیب بود. در این پروژه سید جواد هاشمی و صابر خراسانی حضور داشتند. برای این پروژه قرار ضبط داشتیم، اما هر کسی برایش کاری پیش آمد و پروژه به طور کلی کنسل شد. من به این نتیجه رسیده بودم، خودم تک قطعه‌ای بخوانم. ناگهان سید جواد هاشمی به من زنگ زد و آدرس استودیو را پرسید. من و ایشان میانه راه برای بحث شعر و انتخاب شعر بودیم که دیدیم صابر خراسانی زنگ زد و گفت، برنامه ام کنسل شده می‌توانیم پروژه را از سر بگیریم. همان لحظه من حس کردم خود امام رضا (ع) همه ما را مجدد دور هم جمع کرده تا پشت میکروفن بایستیم و بخوانیم. در نهایت کار یک شبه انجام شد.

محضرنیا ادامه داد: پس از آن قرار ضبط موزیک ویدئو گذاشته بودیم. من به برنامه‌ای در مشهد دعوت شدم. خراسانی و هاشمی گفتند، وقتی در مشهد هستی، ویدئو را چگونه ضبط کنیم؟ قرار شد من از آنجا تصاویر را ضبط و به تهران بفرستم. در مشهد به یکی از دوستانم گفتم، ممکن است که ما در حرم یک ویدئو ضبط کنیم؟ وی گفت خیلی بعید می‌دانم. پیش از آن هیچ خواننده‌ای اجازه نداشت در حرم فیلمبرداری کند؟ چه برسد به اینکه بخواهد یک قطعه پاپ بخواند. باور نکردنی بود، معجزه را با چشم هایم دیدم. آستان قدس خودش آمد، نزدیک به ۷ نفر صدابردار تا تصویربردار در اختیار من گذاشت و گفت هر بخشی از حرم خواستید را تصویربرداری کنید. در زمان ضبط تصاویر، بدنم می‌لرزید و می‌گفتم امام رضا (ع) چقدر کریم است که دو شبه کار صوت و تصویر تمام شد. همزمان با تصویر برداری من، سید جواد هاشمی و صابر خراسانی در تهران تصویر می‌گرفتند. این فقط یک معجزه بود. ما هرچه داریم در زندگی از لطف خدا و همین اهل بیت (ع) است.