افتتاح  شبکه تلویزیون اینترنتی «اشاره» با حضور کتایون ریاحی

آیین افتتاحیه شبکه تلویزیونی اینترنتی «اشاره»، نخستین شبکه ویژه ناشنوایان که به همت شرکت مبتکر  و پشتیبانی فنی موسسه باران تلکام (آیو) فعالیت خود را آغاز کرده است، با حضور تعدادی از مدیران وزارت ارشاد، مدیران صداوسیما، هنرمندان تلویزیون و اصحاب رسانه برگزار شد.

اخبار چهره ها _ کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون سال‌هاست فعالیت خیریه گسترده‌ای در حوزه ناشنوایان و کاشت حلزون گوش برای ناشنوایان مادرزادی انجام می‌دهد و برای این منظور بنیاد خیریه کمک را راه‌اندازه کرده است.  او که مهمان ویژه افتتاح شبکه ویژه ناشنوایان بود، در این مراسم گفت: بنیاد کمک از سال ۹۱ فعالیت خود را شروع کرد و سال ۹۳ اختصاصا برای ناشنوایان به فعالیتاش ادامه داد و خوشحالم امروز که اینجا ایستاده‌ام بیش از ۳۰۰ نفر از طریق این بنیاد عمل کاشت حلزونی انجام داده‌اند.

وی در ادامه گفت: در این سال‌ها جای خالی شبکه‌ای ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان بسیار محسوس بود بنابراین سال‌های زیادی را از دست دادیم چرا که قشر عظیمی از جامعه ما که بیش از پنج میلیون نفر هستند از این اتفاق محروم‌اند. این یک خبر خیلی خوب برای آن‌هاست که امروز اتفاق افتاده است و بسیار خوشحال‌کننده است.

کتایون ریاحی در پایان یک راهکار برای بهینه‌تر شدن این شبکه تازه‌تاسیس ارائه داد: فکر می‌کنم ایده‌آل‌ترین شکل برای گرداندن این شبکه این است که اعضای این شبکه از ناشنوایان باشند چرا که آنها بهتر می‌دانند جامعه ناشنوا چه چیزهایی نیاز دارد و چه چیزهایی بهتر است در اختیارشان قرار بگیرد. ناشنوایانی که دراین زمینه تخصص دارند ممکن است کم باشند اما می‌توان با برگزاری کلاس‌های تخصصی این امکان را فراهم کرد تا کارآفرینی کرده و این عزیزان بتوانند در شبکه‌ای مختص به خودشان مشغول به کار شوند.

شبکه تلویزیون اینترنتی «اشاره» از طریق تلویزیون اینترنتی آیو در دسترس است.