واکنش کارگردان مشهور به توئیت های آقای رئیس جمهور

گیرمو دل تورو کارگردان برنده اسکار در سخنرانی مراسم پیاده روی مشاهیر هالیوود که برای ستاره دار شدن وی برگزار شده بود از مهاجرت مکزیکی‌ها به آمریکا سخن گفت. او همچنین یکی از حقایق زندگی اش را اعلام کرد و گفت: من یک مکزیکی و یک مهاجر هستم.

اخبار چهره ها _ کارگردان فیلم «تیغه ۲» که بیشتر فیلم‌های فانتزی می‌سازد، بومی شهر گوادلاخارا در کشور مکزیک است. او پس از ساخت اولین فیلمش به نام «کرونوس» که ۹ جایزه آریل از جشنواره فیلم مکزیک دریافت کرد، فیلم‌هایی مثل «ستون فقرات شیطان»، «هزار توی پن» و «شکل آب» را ساخت.

این کارگردان از زمانی که در پیاده روی مشاهیر هالیوود در اختیار وی گذاشته شده بود، نهایت استفاده را کرد تا توجه‌ها را به سیاست‌های نادرست آمریکا در مسئله مهاجرت جلب کند. در این مراسم ستاره شماره ۲۶۶۹ به اسم وی ثبت شد.

دل تورو گفت:هم اکنون، ما در لحظه ترس بزرگ هستیم، ترس و اختلاف بزرگ؛ از ترس برای ایجاد تفرقه در بین ما استفاده می‌شود. از این ترس استفاده می‌شود تا به ما بگویند که همه با هم تفاوت داریم و هیچکس نباید به دیگری اعتماد کند. این دروغ‌ها کنترل شدن ما را آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود از یکدیگر متنفر شویم.

این روز‌ها مسئله مهاجرت و رابطه آن با افزایش مجرم‌ها و زندانی‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و اخبار کمپ‌های نا امن در مرز آمریکا زنان و مردان و کودکان را در یک شرایط نا مناسب نشان می‌دهد.

واکنش کارگردان برنده اسکار به توییت های ترامپ

دل تورو در ادامه صحبت‌های خود گفت: به عنوان یک مکزیکی، دریافت این جایزه یک افتخار است، و این روز‌ها گرفتن هیچ افتخاری پیش پا افتاده و ساده نیست.

به نظر می‌رسد روی صحبت‌های دل تورو با ترامپ بوده است که چندی پیش از حادثه مرگبار تیر اندازی در ال پاسو و دیتون در توئیتر نوشته بود، قانون‌های مهاجرت نیاز به اصلاحات دارد و اگر اصلاح نشود حوادثی مثل این دو اتفاق تراژدی اتفاق خواهد افتاد.