خواننده مشهور به تجاوز جنسی متهم شد

پلاسیدو دومینگو که از سوی چندین زن به تجاوز جنسی متهم شده اعلام کرده که هیچ گونه رابطه‌ای با تعریف تجاوز نداشته است.

اخبار چهره ها _ گاردین به نقل از آسوشِیتدپرس نوشت: ۸ زن آوازه‌خوان اُپرا اعلام کرده‌اند که از سوی خواننده «تِنور» اسپانیایی طی سه دهه از اواخر دهه ۱۹۸۰ به بعد مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

اتهامات تجاوز در محل کنسرت‌ها شامل کمپانی اُپرا که پلاسیدو دومینگو در آن‌ها بالاترین مقام را داشته، رخ داده است.

۶ زن دیگر نیز دومینگو را متهم کرده‌اند که از سال ۱۹۶۲ که با همسر دومش «مارتا اورلِناس» آوازه‌خوان سوپرانوی اُپرا ازدواج کرده، آن‌ها را با پیشنهادهای جنسی‌اش آزار می‌داده است و محیطی ناامن برایشان به وجود آورده بوده است.

حدود ۱۲ زن دیگر نیز که در اُپرا فعالیت می‌کرده‌اند ادعا کرده‌اند که شاهد تجاوزهای جنسی پلاسیدو دومینگو با زنان جوان بوده‌اند.

پلاسیدو دومینگوی ۷۸ ساله چندین بار جایزه موسیقی «گِرَمی» (مشهور به اسکار موسیقی) را برده است. او تا کنون پاسخی به شرح سوالات در مورد این اتهامات نداده تنها اعلام کرده که هیچ‌گونه موردی از تجاوز و ارتباط جنسی اجباری نداشته و چنانچه موردی بوده با آگاهی و رضایت طرفین بوده است.

دومینگو در این مورد گفت: اتهاماتی که این زنان بی‌نام عنوان کرده‌اند، به بیش از ۳۰ سال قبل بازمی‌گردد که بسیار دردسرآفرین بوده و مبنای درست و واقعی ندارند. هنوز برایم بسیار دردناک است که می‌شنوم ادعا کرده‌اند که من باعث ناراحتی و آسیب به کسی شده‌ام و باعث ناراحتی و ناامنی شده‌ام و اصلا برایم مهم نیست چند سال پیش بوده و همین اتهامات من را بسیار ناراحت کرده است. من معتقدم تمام ارتباطات و تعاملاتم همواره با استقبال و رضایت طرف مقابل و کاملا آگاهانه بوده است. کسانی که مرا می‌شناسند یا با من کار کرده‌اند، می‌دانند که من کسی نیستم که به عمد به کسی آسیب برسانم یا باعث ناراحتی و رنجش کسی بشوم.

۷ زن نیز عنوان کرده‌اند که پس از رد درخواست دومینگو دردسرهای متعددی برایشان پیش آمده و شغلشان از این مساله متاثر شده و دومینگو از لحاظ شغلی به آنان ضربه زده است.

پس از انتشار خبر اتهام‌ها علیه دومینگو، بسیاری از کنسرت‌گذارها و کمپانی‌ها برنامه‌های از پیش تعیین شده‌شان با این خواننده اُپرا را لغو کردند. خانه اُپرای سلطنتی لندن برنامه اجرای دومینگو را به تاریخ ماه ژوئن ۲۰۲۰ که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اُپرای جهان محسوب می‌شود، لغو کرد.

خوسه پلاسیدو دومینگو امبیل زادهٔ ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۴۱، که بیشتر با نام پلاسیدو دومینگو مشهور است، یک خوانندهٔ تِنور اُپرایی مشهور اسپانیایی مکزیکی است. او به خاطر صدای منعطف و قوی و نیز زنگ و شفافیتی که در گسترهٔ صداییِ خود دارد معروف است. دومینگو همچنین به دلیل توانایی بالایش در بازیگری اُپرا و تعداد نقش‌های تأثیرگذار فراوانی که با تسلط از پس آن‌ها برآمده‌، بسیار ستایش شده‌ است. علاوه بر خوانندگی، او همچنین سابقهٔ رهبری اجراهای اپرایی را دارد و نیز مدیر اپرای ملی واشنگتن و اپرای لُس‌آنجلس بوده‌ است.

در ۱۹۷۳، دومینگو اولین تجربهٔ رهبری خود را خانهٔ اپرا به دست آورد. در ۱۹۹۳ ستاره‌ای با نام او به پیاده‌روی مشاهیر در هالیوود اضافه شد. دومینگو شاید یکی از منعطف‌ترین خوانندگان تنور در قید حیات است، که ۱۲۴ نقش را تا به امروز روی صحنه بازی کرده‌ است.

دومینگو با اجرای برنامه به همراه «لوچیانو پاواروتی» و «خوزه کارراس» در کنسرت سه تنور در افتتاحیهٔ جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ رم، به شهرت جهانی بیشتری در خارج از دنیای اپرا دست یافت.