سلبریتی های ایرانی که شایعه مهاجرتشان داغ است!/ از شهاب حسینی تا مهناز افشار

در طول سال، بسیاری از ستاره‌ها و هنرمندان به دلایل مختلفی به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند و حتی در آن جا فعالیت‌هایی هم انجام می‌دهند و بازمی‌گردند، اما سفر بعضی از هنرمندان در سکوت خبری اتفاق نمی‌افتد و چندان بی‌حرف‌وحدیث نیست. تازه‌ترین نمونه این اتفاق به سفر رامبد جوان به کانادا مربوط است. بعد از سفر او و خبر تولد فرزندش، شایعه شده بود رامبد جوان دیگر به ایران برنمی‌گردد و «خندوانه»ای هم ساخته نخواهد شد، اما او برای اولین بار به شایعات واکنش نشان داده و آن‌ها را بی‌اساس دانسته است. رامبد جوان در این باره گفته: «این شایعات بی‌اساس و ‌مبنا هستند و موضوع مهاجرت و ساخته نشدن «خندوانه» هفتم هم به دنبال موج‌سازی‌ها، عوام‌فریبی دیگری است. چرا این فرض به وجود آمده که ما مهاجرت کردیم و دیگر هم «خندوانه» نمی‌سازیم؟» او درباره سرنوشت «خندوانه» هم گفته است: «مقدمات کار و پیش‌تولید شروع شده و زمان شروع الان معلوم نیست. اما بعید می‌دانم بلافاصله بعد از محرم و صفر، «خندوانه» هفتم آغاز شود.»

اخبار چهره ها _ به خاطر دارید یکی دو ماه پیش رامبد گفته بود برای اکران فیلم «قانون مورفی» به کانادا می‌رود اما مشخص شد که قصد دارد تا به دنیا آمدن فرزندش در آن جا بماند و حتی فیلمی در این کشور جلوی دوربین ببرد. همزمان با این اتفاقات، بازپخش «خندوانه» هم از جدول پخش شبکه نسیم حذف شد و شایعاتی به وجود آمد مبنی بر این که او قصد ندارد به ایران بازگردد و دیگر «خندوانه» ساخته نخواهد شد.

شایعات علیه مهناز افشار و شهاب حسینی

چهره‌های دیگری هم هستند که شایعاتی مبنی بر مهاجرت، دامنگیرشان شده است، طوری که مجبور شده‌اند اطمینان بدهند به کشور بازخواهند گشت و برخلاف جوی که علیه‌شان به وجود آمده، قصد مهاجرت ندارند. درست زمانی که ماجرای قتل طلبه مازندرانی اتفاق افتاد و وکیل این طلبه اعلام کرد از افشار بابت بازنشر تصویر جعلی شکایت کرده است، سفر مهناز افشار به آلمان طولانی شد. همین تأخیر در بازگشت او باعث شد شایعاتی درباره این که او قصد ندارد به ایران برگردد به وجود آید. با این که او در صفحه اینستاگرامش پستی از بازگشت به ایران منتشر کرده بود اما گفته می‌شود که او در تمام این مدت در کشور آلمان بوده است. با این حال او دوباره با صراحت اعلام کرده که برای تحصیل در آلمان حضور دارد و به زودی به ایران بازخواهد گشت. افشار که اکنون در آلمان به سر می‌برد، می‌داند به محض بازگشت، به اتهاماتش رسیدگی خواهد شد. همزمانی حضور شهاب حسینی در آمریکا با قطع همکاری‌اش با مجموعه «شکرستان» نیز باعث شد، شایعاتی درباره این که قطع همکاری او با این مجموعه به سفرش ارتباط داشته یا این که قصد ندارد در ایران فعالیت کند، شنیده شود.

ستاره‌ها برمی‌گردند

هرچند که سفر بدموقع این چهره‌ها به اروپا یا همزمانی سفرشان با یک اتفاق خاص، باعث شد شایعه مهاجرت آنان به وجود بیاید، اما در این میان عده‎‌ای هم اصرار دارند با انتشار اخبار کذب و غیررسمی و انتشار شایعات، فضایی به وجود آورند که مردم تصور کنند چهره‌هایی مانند مهناز افشار، رامبد جوان و شهاب حسینی قصد دارند کشورشان را ترک کنند! اما در حقیقت، ماجرا این طور نیست. سیدعلی احمدی خبر از بازگشت رامبد جوان داده، مهناز افشار بارها اعلام کرده به ایران برمی‌گردد و شهاب حسینی هم با تکذیب شایعات توضیح داده که برنامه فشرده کاری‌اش باعث شده نتواند با «شکرستان» همکاری کند و به فعالیت در ایران ابراز علاقه مندی کرده است.