روایت بازیگران مشهور سینما از «خروج» حاتمی‌کیا/ تصاویر

با آغاز فصل تابستان به طور معمول پیش تولید اکثریت آثار سینمایی که قصد حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند آغاز شده و گمانه زنی‌ها درباره حضور و یا عدم حضور کارگردانان محبوب سینما صدر اخبار سینمایی قرار می‌گیرد.

اخبار چهره ها - اخبار در این میان حضور کارگردانان جوان در کنار اسامی با سابقه سینما باعث شده تا طی سالهای گذشته هیجان جشنواره فیلم فجر بالاتر از همیشه باشد، بزرگترین رویداد سینمایی کشور نشان داده که در ادوار پیشین خود استعدادهای جدیدی را به سینما معرفی کرده است.

حال با پایان یافتن آخرین ماه از فصل تابستان امسال، برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان سینما از آغاز پیش تولید آثار خود خبر داده و به احتمال فراوان اکثریت آنها مقصد نهایی رونمایی از فیلمشان را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جستجو می کنند.

در این میان آغاز تولید آثار فیلمسازانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا تنور جشنواره را به شدت داغ خواهد کرد، حاتمی کیا امسال با فیلم سینمایی خروج راهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

تاکنون حضور بازیگرانی همچون فرامرز قریبیان، گیتی قاسمی، پانته‌آ پناهی ها، آتش تقی پور، مهدی فقیه، جهانگیر الماسی، جهانبخش سلطانی، اکبر رحمتی و محمد فیلمی در فیلم سینمایی خروج قطعی شده است.

این فیلم سینمایی بعد از «بادیگارد» و «به وقت شام»، سومین همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج با ابراهیم حاتمی کیا خواهد بود. «خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است.

 

«خروج»، داستان سفر چند مرد از شهر دزفول به سمت تهران/فیلمبرداری فیلم حاتمی‌کیا دهم شهریور کلید می‌خورد

***«خروج»، داستان سفر چند مرد از شهر دزفول به سمت تهران

محمد فیلی بازیگر سینما و تلویزیون، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی قرارداد همکاری خود با ابراهیم حاتمی کیا را برای بازی در فیلم سینمایی خروج بسته‌ام، این فیلم دو ماه نیم فیلمبرداری خواهد داشت و به امید خدا برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

وی درباره زمان فیلمبرداری خروج تاکید کرد: به امید خدا فیلمبرداری خروج طبق زمانبندی اعلام شده از دهم شهریور ماه کلید می‌خورد، شروع فیلمبرداری از شهر دزفول بوده و در شهر‌های دیگر ادامه دارد. برای اولین بار است که در فیلمی از حاتمی کیا بازی می‌کنم، وی کارگردان صاحب سبکی است و به شخصه از این اتفاق بسیار خوشحال هستم.

وی درباره داستان فیلم سینمایی «خروج» اذعان کرد: خروج داستان ۸ تا ۱۰ مرد است که از دزفول سفر خود را آغاز کرده و راهی تهران می‌شوند، این افراد دو ماه و نیم در مسیر هستند و در این راه با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند، از نظر من خروج فیلم بسیار خوبی خواهد شد.

این بازیگر پیشکسوت درباره نقش خود در فیلم «خروج» اضافه کرد: من جزو یکی از همین مردان هستم، به نوعی از جمله نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی محسوب می‌شوم، این چند مرد در کشاکش این سفر همراه هم بوده و از اتفاقات بسیاری گذر می‌کنند.

وی درباره همبازی شدن با فرامرز قریبیان اضافه کرد: همکاری با فرامرز قریبیان اتفاق بسیار جذابی است، پیشتر قرار بود در فیلم مرگ پلنگ با وی همبازی شوم، اما به خاطر بازی در روزی روزگاری این شرایط فراهم نشد و کار به «خروج» ابراهیم حاتمی کیا رسید.

«جهانبخش سلطانی» چهارمین بازیگر «خروج» حاتمی‌کیا/«ابوالقاسم طالبی» در راه جشنواره فیلم فجر

***«جهانبخش سلطانی» چهارمین بازیگر «خروج» حاتمی‌کیا

جهانبخش سطلانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه سینما و تلویزیون گفت:به تازگی پیشنهاد بازی در فیلم «خروج» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا» را دریافت کرده‌ام، قرار است به زودی به تهران بیایم و مقدمات حضورم در این پروژه سینمایی کلید بخورد. 

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/6/11/2249075_858.jpg

***پانته آ پناهی‌ها بازیگر «خروج» ابراهیم حاتمی کیا شد

پانته‌آ پناهی‌ها به عنوان بازیگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا انتخاب شد. فیلم سینمایی «خروج» اولین همکاری پانته آ پناهی‌ها و ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران است.

«آتش تقی پور» ششمین بازیگر «خروج» حاتمی کیا/تمرینات سختی را برای خروج انجام دادیم///////////////////شنبه

«آتش تقی‌پور» ششمین بازیگر «خروج» حاتمی‌کیا/تمرینات سختی را برای «خروج» انجام دادیم

آتش تقی‌پور بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، پیرامون حضور خود در فیلم حاتمی کیا گفت: خوشبختانه صحبت‌های اولیه به اتمام رسیده و به امید خدا برای حضور در فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا راهی سفر خواهم شد. 

بازیگر فیلم «خروج» درباره همکاری با حاتمی کیا تصریح کرد: من پیش از این هم در سریال حلقه سبز با حاتمی کیا همکاری کرده و از این همکاری بسیار لذت برده ام زیرا وی کارگردان بی نهایت کاربلدی است، شیوه کارگردانی وی را دوست دارم با اینکه سختی‌های فراوانی را می طلبد و برای «خروج» هم تمرینات سختی را برای هدایت و رانندگی تراکتور داشته ایم. 

وی با اشاره به نقش خود در فیلم خروج اضافه کرد: فیلمبرداری اثر چند روزی است که آغاز شده اما ما از هفته آینده به احتمال فراوان به گروه اضافه می شویم و نقش من هم از همان زمان شروع خواهد شد، در این فیلم نقش یکی از پدران را بازی می کنم.

تقی پور داستان فیلم خروج را دغدغه ای مهم و اجتماعی خواند و خاطرنشان کرد: داستان خروج در مورد آلوده شدن چاه‌های آب و سفر چندین کشاورز به تهران برای حل مشکلاتشان است، امیدوارم این فیلم دغدغه مند باعث کمک به اهالی روستاها و برطرف شدن مشکلاتشان شود. 

«مهدی فقیه» هفتمین بازیگر خروج حاتمی‌کیا/تا پایان شهریور جلوی دوربین حاتمی‌کیا می‌روم//////////////////یکشنبه

«مهدی فقیه» هفتمین بازیگر خروج حاتمی‌کیا/تا پایان شهریور جلوی دوربین حاتمی‌کیا می‌روم

مهدی فقیه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی قرارداد حضور در فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را پذیرفته‌ام و در این فیلم به ایفای نقش خواهم پرداخت. 

وی در همین راستا ادامه داد: بنده سالها در آثار دفاع مقدس بازی کرده‌ام و حاتمی کیا نیز سالها در این عرصه مشغول بوده اما تاکنون نتوانستیم با یکدیگر همکاری کنیم تا اینکه قسمت شد و من در پروژه خروج کنار این کارگردان سینما همکاری خواهم داشت. 

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» درباره مضمون این فیلم سینمایی تاکید کرد: از نظر من موضوع فیلم خروج موضوع بسیار خوب و به روزی است که همه ما در حال حاضر با آن برخورد داشته ایم، مسئله مسمومیت آب و سفر چندین کشاورز به تهران روایتی است که در خروج رخ می دهد، به شخصه کمتر دیده‌ام که کارگردانی در سینما به سراغ این موضوع برود. 

وی درباره زمان حضور خود در فیلمبرداری فیلم خروج افزود: در حال حاضر فیلمبرداری اثر شروع شده اما هنوز بخش‌هایی که من در آنها بازی دارم کلید نخورده اما گمان می کنم تا پایان ماه جلوی دوربین حاتمی کیا بروم. 

فقیه درباره نقش خود در فیلم خروج خاطرنشان کرد: واقعیت امر نقش اصلی و فرعی برای من زیاد مهم نیست، بیشتر دوست دارم در آثاری بازی کنم که دغدغه مند باشند، من نقش را متر نمی کنم و بیش از هر چیز کیفیت اثر برایم مهم است. 

«جهانگیر الماسی» هشتمین بازیگر خروج حاتمی‌کیا/«خروج» مرا یاد منطق‌الطیر عطار می‌اندازد/////////////////یکشنبه

«جهانگیر الماسی» هشتمین بازیگر خروج حاتمی‌کیا/«خروج» در سینمای ایران به شدت سر و صدا خواهد کرد

جهانگیر الماسی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی قرارداد حضور در فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را به ثبت رسانده‌ام و به امید خدا به زودی جلوی دوربین خواهم رفت. 

وی درباره روند تولید این اثر سینمایی تاکید کرد: در حال حاضر گروه مشغول ضبط پلان‌های شب کاری بوده و هنوز نوبت به من نرسیده است، البته طبق اخباری که شنیدم اثر تاکنون با کیفیت ویژه‌ای ساخته شده است و من هم تا هفته آینده جلوی دوربین حاتمی کیا خواهم رفت. 

کارگردان فیلم رنج سرمستی درباره دلیل حضورش در فیلم خروج اضافه کرد: در ابتدا جایگاه ابراهیم‌ حاتمی‌کیا به عنوان یک فیلمساز، جایگاه بسیار تثبیت و تعریف شده ای است، من از دیرباز وی را می‌شناسم، حاتمی‌کیا انسان به شدت محترمی بوده و کارش را هم به خوبی بلد است، فکر میکنم در کارنامه کاری‌ من، جای خالی بازی برای چنین کارگردانی همواره احساس می‌شد. 

وی درباره فیلمنامه فیلم سینمایی خروج اذعان کرد: من برای اولین بار که اثر را مطالعه کردم بسیار خوشم آمد، فیلمنامه خروج بسیار متفاوت است و به نظرم نگاه تازه‌ای به سینمای ایران اضافه خواهد کرد و من خوشحالم که در بخشی از پروژه بزرگ حضور دارم. 

بازیگر سریال "گوهر کمال" گروه تولید فیلم خروج را گروهی منسجم خواند و ادامه داد: من چندین بار گروه تولید و بازیگران اثر را از نزدیک دیده ام، از نظر من گروه بسیار مومن و معتقد به کاری در خروج فعالیت دارند، بازیگران اثر کاملاً حرفه‌ای و توانمند هستند و با دغدغه سر این پروژه حضور پیدا کرده اند. 

وی با اشاره به دوری خود از سینما تصریح کرد: من نزدیک به ده سال از سینما دور بوده ام و حالا بازگشتم با فیلم ابراهیم حاتمی کیا اتفاق بسیار خجسته ای خواهد بود، امیدوارم بخشی از توقعات افرادی که از من انتظار دارند را بر آورده کنم. 

الماسی درباره نقش خود در فیلم خروج افزود: از نظر من نقش بیش از متن در اجرا بوجود می آید، من عادت دارم که در میان فیلمنامه به صورت جسته گریخته برخی بخش‌ها را مطالعه کنم، از طرفی برای نقش صحبت‌های زیادی با حاتمی کیا داشتم که در ادامه به من کمک خواهد کرد. 

وی ادامه داد: شخصیتی که در فیلم خروج بازی می کنم شخصیت کاملاً متفاوتی است، این تفاوت از نام شخصیت آغاز شده و در روند داستان هم به خوبی به چشم می خورد، از روزی که فیلمنامه را خواندم به مدت پانزده روز است که در خانه مشغول ساخت و پرداخت شخصیتم در فیلم هستم و اعتقاد دارم اگر به این شخصیت توجه شود با سایر آثار من بسیار متفاوت خواهد بود. 

بازیگر فیلم کمیته مجازات حال و هوای فیلم حاتمی کیا را کاملاً متفاوت خواند و افزود: نمیخواهم از اصطلاح وسترن استفاده کنم اما فیلم حاتمی کیا مخاطب را به شدت به یاد آثار وسترن و سینمای کلاسیک هالیوودی و سینمای اروپا به خصوص لهستان و مجارستان می اندازد، فیلم خروج از نظر من به شدت در سینمای ایران سر و صدا خواهد کرد. 

وی درباره حضور بازیگران میانسال و پیشکسوت در فیلم خروج اذعان کرد: اصلا نباید اینطور برداشت کنیم که حاتمی کیا خواسته از بازیگران کم کار و یا بازیگرانی که پیشنهادات کم دارند استفاده کند، بلکه این درام و داستان خروج است که حضور چنین بازیگران کاربلدی را می طلبد، بازیگران این فیلم براساس بلوغ خود و در خور و نیاز فیلم انتخاب شده اند. 

این بازیگر سینما در همین رابطه ادامه داد: ظرفیت داستان خروج بازیگران پیشکسوت و میانسال را دور هم جمع کرده است، مردان فیلم خروج مردانی مجرب هستند، مردانی که در این آب و خاک ایستاده اند، سختی ها و رنج های فراوانی کشیده اند، خروج روایت مردانی است که کار و زندگی و بقایشان در همین سرزمین است و برای این کشور همه کار کرده اند. تمامی مردان فیلم خروج عقبه بسیار روشنی دارند که حال در یک موقعیت دراماتیک قرار می گیرند، در کل انتخاب بازیگران فیلم خروج از پس ذهن حاتمی کیا و بر اساس نیاز اثر شکل گرفته است. 

وی با اشاره به نزدیکی مضمون داستان خروج به منطق الطیر عطار ادامه داد: روزی فیلمنامه خروج را به منطق الطیر عطار تشبیه کردم زیرا از نظرم بسیار به آن داستان شبیه است اما حاتمی‌کیا گفت که کاملاً بر اساس منطق الطیر نیست، شاید بخشی از آن یادآور این داستان باشد اما داستان‌های دیگری را نیز شامل می شود.

الماسی درباره همبازی شدن با سایر بازیگران خروج خاطرنشان کرد: من با اکثر بازیگران فیلم خروج تجربه همکاری داشته ام، تنها بازیگری که تاکنون با وی افتخار همکاری نداشته ام محمد فیلی است، که البته بازی‌های خیلی خوبی را تاکنون از خود نشان داده است.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/6/24/2264069_740.jpg

اکبر رحمتی بازیگر «خروج» حاتمی‌کیا شد/هفته آینده برای فیلمبرداری راهی گچساران می‌شوم

اکبر رحمتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، درباره حضورش در فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گفت: حضور من در فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا قطعی شده و قراردادم را نیز به ثبت رسانده ام.

وی درباره زمان حضورش در پروژه خروج اظهار کرد: با وجود ثبت قرارداد هنوز فیلمبرداری بخش‌هایی که من در آن بازی دارم شروع نشده است، براساس اعلام تیم تولید از هفته آینده مصادف با اوایل ماه مهر برای ایفای نقش در این پروژه راهی گچساران خواهم شد. 

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» درباره گروه بازیگران این فیلم سینمایی افزود: تمامی بازیگران این پروژه از دوستان خوب و قدیمی من هستند، در خروج بیشتر با آتش تقی پور، محمد فیلی و فرامرز قریبیان بازی مستقیم دارم. 

رحمتی پیرامون همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا خاطرنشان کرد: از نظر من حاتمی‌کیا از کارگردانان درجه یک و کاربلد سینمای ایران است، حضور در فیلم ابراهیم حاتمی کیا به نظرم برای هر بازیگری خوشحال کننده است، حاتمی‌کیا کارنامه بسیار درخشانی در سینمای ایران دارد و من از اینکه در فیلم وی بازی می کنم بسیار خوشحالم. 

گفتنی است فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ۱۳ شهریور در شهرستان گچساران کلید خورد. جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا پس از طی مراحل پیش تولید، امروز با حضور عوامل در گچساران جلوی دوربین رفت.