نوید محمدزاده و محسن تنابنده نامزد شدند

در بخش بهترین بازیگر  مرد این جوایز سینمایی نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و محسن تنابنده برای نفش ‌آفرینی در فیلم «رونا مادر عظیم»(شکستن همزمان بیست استخوان) به کارگردانی جمشید محمودی نامزد کسب جایزه شده‌اند. 

اخبار چهره ها - فیلم «رونا مادر عظیم» به تهیه‌کنندگی نوید محمودی یکی از پنج نامزد جایزه تنوع فرهنگی یونسکو نیز هست و با فیلم‌هایی از کشورهای هند، فلسطین، بنگلادش و روسیه برای کسب این جایزه رقابت می‌کند. 

«کاغذ پاره‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی نیز نماینده سینمای ایران در میان نامزدهای بهترین انیمشن این جوایز سینمایی است و مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوش‌دست نیز برای کسب جایزه بهترین مستند بلند این جشنواره با آثاری از بریتانیا، استرالیا و چین رقابت می‌کند. 

پنجمین نامزدی سینمای ایران در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در شاخه بهترین فیلمنامه رقم خورده است، جایی که محسن قرایی و محمد داوودی برای فیلم «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی نامزد جایزه بهترین فیلمنامه شده‌اند. 

سینمای ایران سال گذشته نیز در ۴ شاخه بهترین فیلمنامه (بمب: یک داستان عاشقانه)، بهترین بازیگر مرد (بهمن فرمان‌آرا،  حکایت دریا)،  بهترین موسیقی متن (بمب: یک داستان عاشقانه، النی کاریندور) و بهترین فیلم بلند جوانان (آوا، صدف فروغی) نامزد کسب جایزه بود. 

مراسم پایانی سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در تاریخ ۳۰ آبان (۲۰ نوامبر) برگزار می‌شود.