ناگفته های آقای بازیگر از سکانسی که حالش را دگرگون کرد

محمود پاک نیت، بازیگر تلویزیون و سینما که به تازگی نیز شاهد تکرار چندین باره سریال پرمخاطب «یوسف پیامبر» از شبکه آی فیلم، با نقش آفرینی وی در نقش حضرت یعقوب (ع) در این پروژه هستیم در خصوص این سریال تاریخی گفت: مردم ما همیشه این چنین سریال‌های تاریخی را دوست دارند؛ قصه‌ای که قرآن هم بسیار روی زیبا بودنش تاکید دارد.

اخبار چهره ها - وی افزود: این جنس از سریال ها، چون قصه و پیامی ایده آل دارند و خوب هم ساخته می‌شوند؛ برای چندمین بار ارزش دیدن دارند. به قول مرحوم سلحشور که خداوند رحمتش کند، ساخت این سریال‌ها برای همه یک کار دلی است که خود خدا قدرتش را نیز به بازیگر و فیلمساز می‌دهد.

این بازیگر با ذکر خاطره‌ای گفت: من خودم از مخاطبان این نوع سریال‌ها بار‌ها شاهد ابراز علاقه و شگفتی بوده ام؛ اتفاقا به تازگی در میدان تره بار مشغول خرید بودم که مخاطبی سمت من آمد و شانه ام را بوسید و حتی گریه می‌کرد، می‌گفت که من برای هفتمین بار است که سریال «یوسف پیامبر» را می‌بینم.

پاک نیت ادامه داد: به او گفتم بالاخره قصه‌ای قرآنی است که جز بهترین قصص ماست، اما چرا گریه می‌کنید؟ این هموطن از آن سکانس احساسی دیدار حضرت یعقوب (ع) و حضرت یوسف (ع) می‌گفت و تاثیری که بر وی گذاشته است.

وی افزود: من حتی وقتی خودم به آن سکانس، فکر می‌کنم و آن دو روزی که درگیر ضبطش بودیم، حالم دگرگون می‌شود چه برسد به دیدنش. واقعا نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم و هنوز هم تحمل تماشای سکانس دیدار حضرت یعقوب با یوسف را ندارم.

این بازیگر پیشکسوت اشاره داشت: آن حال و هوا و احساس در مردم هم نفوذ کرده و این برای من بازیگر نیز ارزشمند است.

پاک نیت دراینباره گفت: شاید باورتان نشود، ولی ما همان سکانس را که می‌باید در هوای ابری گرفته می‌شد، در وسط تابستان گرفتیم یعنی در روز‌هایی گرم و آفتابی، که هیچکس به ذهنش هم نمی‌رسید مگر می‌شود در آن هوا، ابری در آسمان پیدا شود؟ ما باور نمی‌کردیم و منکر بودیم، اما قسم می‌خورم که قبل از روز فیلمبرداری آقای سلحشور می‌گفت که هوا ابری می‌شود و واقعا شد.

وی همچنین یادآور شد: آقای سلحشور همیشه می‌گفت که من نه نویسنده این سریال هستم و نه کارگردانش؛ خود خداست که به او نیرو داده تا قصه را پر و بال بدهد و او نیز کار را کارگردانی می‌کند. او عاشقانه کار می‌کرد و با دلش سراغ این نوع سریال‌ها می‌رفت.

این بازیگر شناخته شده اینگونه نیز گفت: انگار تمام آنچه که در صحنه برای سریالش لازم داشت، اتفاق می‌افتد. چیزی که خودم هم به چشم دیدم.