48 سالگی «رامبد جوان»/ عکس

اگر بخواهیم به تاثیر گذاری یک فرد در شغلش نگاه کنیم، باید ببینیم او چندین سال توانسته در حوزه خود فعالیت کند.در دنیای هنر هم در روی همین پاشنه می‌چرخد و مردم تعیین می‌کنند چه فردی را دوست دارند و حاضرند برای تماشای او و آثارش بلیت بخرند یا پای تلویزیون می‌نشینند.

اخبار چهره ها - رامبد جوان متولد دی‌ماه ۱۳۵۰ است. کارش به عنوان بازیگر را از اوایل دهه هفتاد آغاز کرد و در مجموعه‌های تلویزیونی جلوی دوربین می‌رفت.

پس از بازی در سریال پربیننده «همسران»،وقتی زوج بیژن بیرنگ و مسعود رسام متوجه استعداد جوان شدند، به او پیشنهاد بازی در سریال جدیدشان «خانه سبز» را دادند و نام کاراکترش را «فرید» گذاشتند.

پسر شر و شیطون خانواده که وقتی در کنار خسرو شکیبایی قرار می‌گرفت می‌توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. رامبد از همان سالها بازی در نقش‌های متفاوت را تجربه کرد. یک بار «فرید جینگل برد» می‌شد، روزی عماد در «کت جادویی» و دفعه دیگر «امین عباسی» در «ولایت عشق».

با اینکه در «پشت دیوار شب» و «کمکم کن» رسول ملاقلی‌پور جلوی دوربین رفت اما می‌توان از «مومیایی ۳» اولین تجربه جدی بازیگری‌اش در سینما نام برد. او با طنازی‌ها و خنده‌های دلنشین‌اش توانست در کمتر از ۵ سال محبوبیت زیادی کسب کند و شاید همین امر باعث شد که او سراغ دغدغه دیگرش برود: کارگردانی.

 

رامبد جوان

سال ۸۰ سریالی با نام «گمگشته» از شبکه سه پخش شد که نام رامبد جوان به عنوان کارگردان در تیتراژش آمده بود. این سریال به سرعت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رامبد جوان اولین فیلم سینمایی‌اش را سال ۸۳ جلوی دوربین برد. پس از موفقیت نسبی «اسپاگتی در هشت دقیقه» در زمان خودش، رامبد کمدی «پسر آدم دختر حوا» را ساخت که با آن توانست مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما بیاورد.

سال ۸۹ با ساخت کمدی « ورود آقایان ممنوع » موفقیت بسیاری کسب کرد: در جشنواره سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را به بازیگر فیلمش اهدا کردند و در زمان اکران هم مردم برای تماشای فیلم او صف می‌کشیدند.

سال ۹۳ و با تاسیس «نسیم» برنامه‌ای با نام «خندوانه» از این شبکه پخش شد.اوایل شاید خیلی مردم از آن استقبال نکردند، اما در ادامه رامبد با شور و شوق و استعدادش توانست «خندوانه» را به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ده سال اخیر تلویزیون تبدیل کرد.

جوان چند ماهی است که از ساخت « خندوانه » و فیلم‌های سینمایی فاصله گرفته اما خیلی مطمئن می‌توان گفت او به زودی باز میگردد. یا با «خندوانه» و یا با ساخت یک فیلم سینمایی.