فیلمی که فریبرز عرب نیا با همسرش بازی کرد

امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

پخش فیلم سینمایی "از صمیم قلب" در آی‌فیلم


اخبار فرهنگ و هنر - فیلم سینمایی "از صمیم قلب" پنجشنبه همین هفته مهمان خانه آی‌فیلمی‌ها می‌شود. "از صمیم قلب" را بهرام کاظمی در سال 1379 کارگردانی کرده و محسن دامادی نویسندگی آن را برعهده داشته است.

فریبرز عرب‌نیا، ماهایا پطرسیان، زنده‌یاد عسل بدیعی ، صفا آقاجانی و منوچهر علیپور در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: دکتر مهرداد قادری با دختر دلخواه خود ثریا اعتمادی که خبرنگار است ازدواج می‌کند و دنیا، دختر همسایه، که از کودکی با مهرداد بزرگ شده با اندوه بسیار در مراسم عقد مهرداد شرکت می‌کند. از طریق خبرگزاری به ثریا گفته می‌شود که برای تهیه خبر به بوسنی هرزگوین برود. ثریا به رغم مخالفت مهرداد و مادرش به این سفر می‌رود. اما یک روز خبر مرگ ثریا به اطلاع مهرداد می‌رسد و...

فیلم "از صمیم قلب" پنجشنبه 12 دی، ساعت 22 از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌های 6 صبح و 2 بعدازظهر روز جمعه بازپخش آن راهی آنتن خواهد شد.

عصر جدید انقلاب اسلامی برنامه تلویزیونی برای "گام دوم"


سومین قسمت برنامه تلویزیونی "گام دوم" با عنوان "عصر جدید انقلاب اسلامی"، جمعه 13 دی‌ماه از شبکه افق پخش خواهد شد.

برنامه تلویزیونی "گام دوم" شامل بازخوانی فرازهای مختلف بیانیه رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز دهه پنجم استقرار نظام جمهوری اسلامی و چهل سالگی انقلاب است که با حضور شخصیت‌ها و کارشناسان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، هر هفته شنبه تا دوشنبه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

این بیانیه از سوی رهبر معظم انقلاب، راهگشای دهه پنجم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نقشه راه مسئولان و مردم برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی است.

در سومین قسمت که با عنوان "عصر جدید انقلاب اسلامی" روی آنتن می‌رود شاهد حضور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان خواهیم بود.

جمال یزدانی و محمد حسین‌زاده هم به عنوان کارشناس در این قسمت حضور دارند. "گام دوم" را می‌توانید ساعت 22 جمعه 13 دی‌ماه از شبکه افق ببینید. تکرار این برنامه روز بعد ساعت‌های 8 و 12:30 روی آنتن می‌رود.

پخش مشروح دیدار پرستاران با رهبر انقلاب از شبکه یک


در سالروز ولادت حضرت زینب (س) هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح این دیدار امشب 11 دی پس از بخش خبری ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد.

دو قطعه سریال "پدر" نامزد دریافت تندیس طلایی


دو موسیقی سریال "پدر" نامزد دریافت تندیس طلایی تک آهنگ برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی در سال 1397 شدند.

"عشق آسان ندارد" با صدای علیرضا قربانی، آهنگسازی ستار اورکی و شعر اهورا ایمان تیتراژ "پدر" بود که از زمان پخش در بین مخاطبان محبوب شد و جزو نامزدهای این رویداد موسیقایی قرار دارد.

همچنین "لیلا" دیگر قطعه‌ای که قربانی برای "پدر" خوانده بود نیز جزو نامزدهای تک آهنگ برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی در سال 1397 شده است.

ششمین جشن سالانه موسیقی ما با معرفی آهنگهای برگزیده سال 1397، دی‌ماه برگزار خواهد شد.

سریال "پدر" به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی تابستان سال گذشته از شبکه دو سیما روی آنتن رفت و با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.

افسانه‌ای از ایران زمین در رادیو نمایش


دوازدهم دی‌ماه، افسانه‌ای از ایران زمین را در "افسون افسانه" رادیو نمایش دنبال کنید.

زهرا عبدالله‌زاده تهیه‌کننده این برنامه رادیویی دراین باره گفت: در برنامه "افسون افسانه" این هفته افسانه‌ای از ایران‌زمین با عنوان "زن ساده لوح" را خواهید شنید.

وی افزود: این افسانه حکایت مردی است که با زن ساده‌لوحی زندگی می‌کند و برای امرار معاش دست به کارهایی می‌زند اما گاهی زن باعث از بین رفتن سرمایه مرد می‌شود و گاهی هم برحسب اتفاق سرمایه‌ای نصیبش می‌شود و در ادامه ماجراهایی رخ می‌دهد که تضاد بین مرد و زن بیشتر نمایان می‌شود؛‌ این افسانه با فضایی طنز همراه است.

این افسانه را سهیلا خدادادی برای رادیو تنظیم کرده و ماندانا محسنی راوی آن است .

در این افسانه؛ مهدی طهماسبی، مهرخ افضلی، راضیه مومیوند، علی اصغردریایی و محمدرضا قلمبر به ایفای نقش پرداخته‌اند و بهرام سروری‌نژاد کارگردانی آن را بر عهده دارد .

"افسون افسانه" را می‌توانید هر پنجشنبه به تهیه‌کنندگی زهرا عبدالله‌زاده، صدابرداری محمدرضا محتشمی و افکتوری محمدرضا قبادی‌فر هر پنج‌شنبه ساعت 22:45 از رادیو نمایش بشنوید. تکرار این برنامه روز جمعه ساعت 10:30 از رادیو نمایش موج fm ردیف صد و هفت و نیم است.

انتصاب‌های جدید در شبکه جهانی جام‌جم


حسن ملکی مدیر شبکه جهانی جام جم در احکام جداگانه ای حمید ابراهیمی را به سمت مدیر گروه اجتماعی و اقتصادی ، مرتضی چلبی را به سمت مدیر گروه فرهنگ ، ادب و هنر و فرید علیمردانی را به سمت مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی جام جم منصوب کرد.

در این احکام برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه برای تحقق اهداف و مأموریت‌های شبکه جهانی جام‌جم تأکید شده است.

خانواده شهید "مجید قربانخانی" مهمان شبکه پنج


"به خانه بر می‌گردیم" امروز با موضوع قدرشناسی بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود و افضل قربانخانی (پدر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی) و فاطمه ترکاشوند (مادر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی) مهمانان حضوری این برنامه‌‌اند. چهره شهید مجید قربانخانی توسط زهرا مطلبی (هنرمند) در این برنامه طراحی می‌شود.

در بخش پزشکی امیرعلی سهراب‌پور (فوق تخصص گوارش و کبد) درباره دردهای شکمی برای مخاطبان صحبت خواهد کرد.

این برنامه امروز با اجرای قاسم بی‌نیاز و ژیلا امیرشاهی روی آنتن می‌رود.

برنامه "به خانه بر می‌گردیم" یک برنامه ترکیبی زنده از گروه خانواده و کودک است که از شنبه تا پنجشنبه هر هفته به تهیه‌کنندگی گودرز عزیزی و با اجرای محمد نظری، فاطمه راد، راحله امینیان، قاسم بی‌نیاز، ژیلا امیر شاهی و .. ساعت 17 و به مدت یک ساعت روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

دعوت از کارشناسان و صاحبنظران حوزه پزشکی، هنری، آشپزی و.. از بخش‌های مهم این برنامه است.

هجمه‌های اخیر علیه رسانه‌های فلسطینی در پرس‌تی‌وی


برنامه این هفته "پرونده‌های فلسطین" در شبکه پرس‌تی‌وی، بسته شدن چندین دفتر تلویزیونی فلسطین و چندین موسسه فلسطینی در قدس را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی حسین الشیماری ضمن اشاره به هدف قرار دادن رسانه‌های فلسطینی در داخل و خارج از اسراییل به بررسی ممنوعیت و خطرات جانی پیش روی خبرنگاران در مناطق درگیری در کرانه باختری می‌پردازد.

این برنامه همچنین با نگاهی به حمله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر شبکه تلویزیونی Palestine TV و بازداشت چند تن از مدیران این شبکه، اقدامات رژیم صهیونیستی به منظور کنترل بیشتر بر شهر بیت‌المقدس و سرعت بخشیدن پروژه یهودی‌سازی این شهر را مورد واکاوی قرار خواهد داد.

خشم فلسطینیان از حملات رژیم صهیونیستی به رسانه های فلسطینی، درخواست فلسطین از نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی و بستن مؤسسات فلسطینیان به عنوان نقض آشکار پیمان اسلو از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می‌رود.

"پرونده‌های فلسطین" با اجرای وسام البحرانی جمعه 13 دی‌ماه ساعت 11 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود.

تکرار این برنامه جمعه ساعت 23، شنبه ساعت 12 و 19، یکشنبه ساعت 03:00، دوشنبه ساعت 10 و 16 و سه‌شنبه ساعت 14 روی آنتن خواهد رفت.

حواشی استعفای تاج در "ورزش و مردم"


در یک هفته گذشته یکی از مهمترین خبرها در حوزه ورزش، استعفای ناگهانی مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال است که در برنامه "ورزش و مردم" بررسی می‌شود.

برنامه "ورزش و مردم" قصد دارد این هفته (13 دی) به طور ویژه استعفای تاج را از جوانب مختلف و با حضور مهمانان بررسی کند.

در این برنامه همچنین آیتم ویژه درباره باشگاه نساجی مازندران روی آنتن می‌رود.

"ورزش و مردم" به تهیه‌کنندگی و اجرای پیمان یوسفی کاری از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما است که جمعه‌ها حوالی ساعت 12:15 پخش می‌شود.

پرونده "آخرین داستان" روی میز نقد سینما


نهمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی "نقد سینما"، با موضوع ویژه «اقتصاد انیمیشن‌سازی» روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

قسمت نهم از فصل دوم این برنامه جمعه 13 دی‌ماه ساعت 22 به‌صورت زنده از شبکه پنجم سیما پخش می‌شود.

بهروز افخمی مجری "نقد سینما" در این قسمت میزبان اشکان رهگذر، کارگردان انیمیشن سینمایی "آخرین‌داستان" خواهد بود و امیررضا مافی و آرش خوشخو به‌عنوان منتقدان برنامه در بخش میز نقد، این انیمیشن در حال اکران را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

در بخش "پرونده ویژه" نیز بهروز افخمی میزبان سیدامیر آقایی(دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، محمد ابوالحسنی (تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن دیرین دیرین)، حامد جعفری (تهیه کننده انیمیشن فیلشاه) و مریم نقیبی (مدیر بازرگانی و امور بین الملل سازمان سینمایی حوزه هنری) خواهد بود تا به بررسی بازار انیمیشن ایران و جهان از منظر اقتصاد و فروش بپردازند.

برنامه تلویزیونی "نقد سینما" هر هفته جمعه شب‌ها با اجرای بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی یوسف بچاری روی آنتن شبکه پنج می‌رود.