آقای خواننده: خون «حاج قاسم» باعث همبستگی شد

محمد گلریز مهمان رسالت بوذری در برنامه « سلام عصر بخیر » بود که در سخنانی گفت: به ملت سلحشور و فداکار ایران که امروز حماسه‌ای آفریدند که همه دنیا مات و مبهوت شد. من از اول انقلاب این توفیق را داشتم که سرودهای انقلابی و حماسی بخوانم و وظیفه ملی و شرعی ام این بود که در راهپیمایی‌ها شرکت کنم. اگر از رحلت امام خمینی(ره) گذر کنم باور کنید من چنین جمعیتی در عمرم ندیده ام.

اخبار چهره ها - وی افزود: درست است که خون یکی از عزیزترین سربازان این مملکت از دست رفت اما این اتفاق باعث این انسجام و همبستگی شد و یک بار دیگر انقلاب دیگری به وجود آمد.

گلریز تاکید کرد: پدر ما همیشه ما را با شعر نصیحت می‌کرد. به قول شاعر سه چیز اهل طلب بود نشان سعادت خلوص نیت و قلب سلیم و صدق ارادت. حاج قاسم همه این ویژگی‌ها را داشت و حالا مردم به خاطر او به میدان آمده اند. نکته کلیدی کار او این بود که با اخلاص برای مردم کار می‌کرد.

در ادامه این خواننده به قطعه «چراغ دل» که به تازگی آن را اجرا کرده اشاره و اظهار کرد: این اثر با آهنگسازی و تنظیم هادی آرزم همراه است که انقلابی در تواشیح ایجاد کرده و شعر آن سروده مرحوم سبزواری است و ما این کار را مخصوص شهدا از جمله شهید سلیمانی ساخته ایم.

گلریز این قطعه را اجرا کرد و گفت: یکی از مسائلی که همیشه به آن معتقد هستم، این است که باید با اعتقاد کار کرد، وقتی با اعتقاد کاری را آن هم برای شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی که از جان گذشتگی کردند انجام می‌دهیم خیلی فرق می‌کند. من وقتی می‌خواهم درباره این شهدا کار کنم با آنها زندگی می‌کنم.

وی تاکید کرد: اتحاد خواننده، شاعر، آهنگساز و تنظیم کننده بسیار مهم است و به نظر من چیزی که به کار جلوه می‌دهد تنظیم است و کار اصلی را به نظر من تنظیم کننده انجام می‌دهد. از مرحوم مجتبی میرزاده یاد می‌کنم که اکثر کارهای مرا تنظیم کرد که مظلوم واقع شد و کمتر از او نام برده شد.

محمد گلریز در پایان با اشاره به سرود «ای مجاهد شهید مطهر» تاکید کرد: برای شهادت مطهری که از پایه گذاران انقلاب بود متاسف بودم اما وقتی سعادت پیدا کردم این سرود را در محضر امام خمینی(ره) بخوانم و تایید و تاکید حضرت امام بر این سرود باعث شد ما هرجا که می‌رفتیم هرکسی با هر سلیقه و ایده‌ای به ما که می‌رسید چند بیت این کار را می‌خواند چون سرودهایی که روی آنها فکر شود به خاطره جمعی می‌پیوندد.