« کتایون ریاحی» در شمایل دختران قجری/ عکس

 کتایون ریاحی با انتشار این عکس نوشت:

اخبار چهره ها - " فاصله گذاری" اصطلاحی که این روزها بسیار بکار گرفته می‌شود و مردم را به لحاظ اجتماعی از یکدیگر دور کرده است در واقع درد مشترکی است که منجر به همدلی ملت های جهان می شود،زیرا که مهمان ناخوانده این ویروس کوچولو آمده تا درس های بزرگی به ما انسان ها بدهد، چون کورونا فارغ از قوم و نژاد،مذهب، غنی و فقیر،ظالم و مظلوم را در این بحران به یک چشم می نگرد.اما آیا می دانید فاصله گذاری در هنر مفهوم ژرف و زیبایی دارد؟

در موسیقی،نقاشی و بویژه در تآتر که به یک مرحله عرفانی مانند است. توضیح دقیق آنرا به عهده اساتید می گذارم. در تجربه بازیگری،زمانی که از غالب نقشی به نقشی دیگر یا از عمق حسی به حسی دیگر،عبور باید کرد، بازیگر نیازمند یک فاصله گذاری درونی است که در واقع باید در ذهن درنگ کند، خود را ببینید، از هر نظر بسنجد و سپس حس و نقش دیگری را که داستان می طلبد را به اجرا در آورد.

حال که طبیعت فرصتی نصیب کرده که در جهان انفجار اطلاعات، علم،تکنولوژی در آمیخته با انبوه دروغ ها تزویر های سیاست،خرافات،همراه مد و جنگ و مهاجرت هزاران ملغمه پر آشوب... لحظاتی از حرکت باز ایستیم.از همه خواهش می کنم، حال که به اجبار فاصله گذاری را تجربه می کنید،فرصتی غنیمت است برای لحظاتی سکوت،تفکر و انتخاب زندگی و جهانی که شایسته انسان باشد برای ساختن فرداهای زیبا و سلامتی و صلح برای همه موجودات در آغوش امن مادر زمین.

#اینک_زمان _ملت هاست#کتایون_ریاحی

کتایون ریاحی