«سحر تبر» در زندان کرونا گرفت!

پیام درفشان وکیل مدافع فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر درباره وضعیت موکلش گفت: هر بخشنامه‌ای که ابلاغ شود در چارچوب قوانین کلی است که زندانیان می توانند طبق آن به مرخصی بروند البته در این زمینه تمهیداتی از سوی رئیس قوه قضاییه مانند این که کمتر وثیقه ها را در نظر بگیرند، دیده شده اما طبق بخشنامه اخیر مرخصی به افرادی داده شده است که حکم قطعی برایشان صادر شده یا در حال سپری کردن محکومیت شان هستند.

اخبار چهره ها - وی ادامه داد: بنابراین اشخاصی که حکمشان صادر نشده نمی توانند به مرخصی بروند مگر اینکه قرار بازداشت موقت به وثیقه و کفالت تبدیل شود،این در شرایطی است که قبل از وضعیت کرونا رئیس قوه قضاییه در بازدیدی که از زندان شهرری داشت در مورد اینکه در زمینه وثایق سخت‌گیری نشود تاکید کرده بود.

درفشان تصریح کرد: بنابراین در مورد بازداشت موقت موارد محدود و خاص طبق ماده ۲۳۸ قانون آیین دادرسی کیفری وضعیت مرخصی رفتن مشخص شده است که در مورد موکل بنده هیچ کدام از این شرایط وجود ندارد.

وکیل دادگستری گفت: در این پرونده اشخاص دیگر آسیب های اجتماعی دیده و حتی در نحوه گفتار و حرف زدنشان این آسیب ها نمایان و مشخص است اما موکل بنده به حدی افسرده است که حتی از محیط آلاینده اطراف تاثیر نگرفته است.

درفشان گفت: در بحث کرونا مدیریتهایی در سطح زندانها وجود داشته و حتی اشخاص مرتکب سرقت و جرایم امنیتی به مرخصی رفته اند اما موکل بنده با شرایط روحی نامساعد هنوز در بازداشت موقت به سر می‌برد.

وی افزود: روز گذشته مادر ایشان (فاطمه خویشوند) در تماس تلفنی به بنده اطلاع داد که سحر را به بخش قرنطینه منتقل کرده‌اند چرا که علائم کرونا داشته است.

وی افزود: دادگاه بعدی موکلم یکم اردیبهشت برگزار می‌شود و به رئیس دادگاه مکرر مراجعه کرده ایم و طبق ضوابط اگر بازداشت موقت ادامه یابد باید قاضی استدلال‌های خود را ارائه دهد اما در مورد پرونده موکلم این اتفاق نیافتاده است.