کوروش سلیمانی از مشکلات شدید معیشتی بازیگران در روزهای قرنطینه می گوید

کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: بعد از شیوع کرونا اکثریت فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی متوقف شده‌اند و به طبع من هم فعلا در کار خاصی مشغول نیستم، البته صحبت‌هایی صورت گرفته و پیشنهاداتی برای بازی داشته‌ام که بعد از اتمام شرایط فعلی می‌توان در مورد آنها نظر داد. 

اخبار چهره ها - وی با اشاره تاثیر تعطیلی تئاتر به علت شیوع کرونا اظهار کرد: مسئله کرونا و مشکلات آن تنها به تئاتر ختم نمی‌شود، این موضوع باید از جهات مختلفی بررسی شود، اولین موضوع مشکلات فراوانی معیشت هنرمندان در این ایام است، به عنوان مثال بازیگران تئاتر هر چند کم، اما دستمزد حداقلی از این هنر کسب می‌کردند که نزدیک به دو ماه گذشته کاملاً قطع شده است. 

بازیگر سریال تلویزیونی « ایل‌دا » در همین راستا ادامه داد: بحث دیگری که در کنار مشکلات عمده معیشتی هنرمندان می‌توان به آن پرداخت، نبود فعالیت‌های پویای فرهنگی و هنری طی دو ماه گذشته است، بدون شک پویایی فرهنگ و هنر در هر جامعه‌ای لازم بوده و تاثیرات فراوانی را بر همان جامعه می‌گذارد، تعطیلی دو ماهه تمامی فعالیت‌های فرهنگی خطری دیگر است که باید به درستی به آن نگاه کرد و برای آینده آن برنامه ریزی نمود. 

وی با اشاره به ادامه تعطیلی اماکن فرهنگی و هنری افزود: با وجود شرایط فعلی بعید می‌دانم که تاثیرات کرونا بر تئاتر و سینما تا سه ماه آینده از بین برود، در حال حاضر بحث تعطیلی معطوف به اجرای تئاتر و یا نمایش فیلم نیست، تمامی تولیدات و تمرینات متوقف شده و این خودش تولید محصول را چند ماهی به عقب خواهد انداخت. امیدوارم شرایط فعلی سینما و تئاتر تا اواسط تابستان به حالت عادی خود باز گردد. 

بازیگر فیلم «اتوبوس شب» در همین رابطه اذعان کرد: امیدوارم در صورت بازگشایی سینماها و سالن های تئاتر، پروتکل‌های استانداری برای تماشاگران لحاظ شود تا مخاطبان بتوانند با اطمینان خاطر و اعتماد بار دیگر راهی سالن‌ها شوند. 

کوروش سلیمانی نگاه تخصصی به بازگشایی مراکز فرهنگی را لازم دانست و افزود: چندی پیش دستورالعملی برای بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما ارائه شد که مشخصا به هیچ وجه استاندارد نبود و مشخص بود که هیچگونه کارشناسی در قبال آن صورت نگرفته است. از نظر من اگر قرار بر بازگشایی سینماها و تئاتر باشد، این تصمیم باید کاملاً با تدبیر و تخصصی گرفته شود تا مردم با خیال راحت به تماشای آثار بنشینند. 

این بازیگر سینما با اشاره به مشکلات فراوان معیشتی بوجود آمده برای بازیگران طی دو ماه گذشته تاکید کرد: بازیگران در ایام تعطیلات کرونا هیچ درآمدی نداشته اند، طبیعتا آنها نیازمند حمایت از سوی مسئولین فرهنگی هستند، خانه سینما و خانه تئاتر باید از هنرمندان خود حمایت کنند، البته حرکت‌هایی صورت گرفته که امیدوارم ادامه دار باشد. 

سلیمانی با اشاره فعالیت تئاتری خود در سال جاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ آینده‌ای را نمی‌توان برای تئاتر در سال جاری ترسیم کرد، باید ببینیم شرایط به چه صورت ادامه پیدا می‌کند، زیرا هیچ سالن و یا تماشاخانه‌ای در شرایط فعلی اجرا نمی‌دهد، نمی توان تمرین کرد و طبیعتا کاری هم نمی‌توان به ثمر رساند، امیدوارم هر چه سریعتر شرایط بهبود پیدا کند تا ما بار دیگر بتوانیم روی صحنه برگردیم.