منیژه حکمت، کارگردان و تهیه کننده سینما، با انتشار خبر درگذشت نجف دریابندری، توضیحاتی در مورد این نویسنده معاصر ذکر کرد:

اخبار چهره ها - "نجف دریابندری درگذشت . خبر کوتاه و دردناک ، حیف ، تسلیت به جامعه ادبى و هنرى ایران .

نجف دریابندری درگذشت

نجف دریابندری نویسنده و مترجم در سن ۹۱ سالگی درگذشت.نجف دریابندری مترجم تعدادای از شاهکارهای ادبی است وی به مناسبت ترجمه آثار ادبی آمریکایی جایزه تورنتون وایلدر از دانشگاه کلمبیا گرفته‌است.

دریابندری در تمام سالهای فعالیتش ارتباط نزدیکی با سینما داشت او در سال ۴۸ از نخستین حامیان فیلم «قیصر» مسعود کیمیایی بود و آن را یک قدم رو به جلو در صنعت سینمای ایران دانست

ناصر تقوایی درباره نجف دریابندری گفته:«نجف در روزنامه «خبر‌های روز» خلاصه‌ای از قصه این فیلم‌ها را می‌نوشت و منتشر می‌کرد. افرادی مثل من که با زبان انگلیسی‌ کمتر آشنا بودند از طریق این خلاصه فیلم‌ها از داستان فیلم‌ها اطلاع پیدا می‌کردند. خلاصه‌فیلم‌هایی‌ که می‌نوشت فوق‌العاده قشنگ بود و خیلی‌ طرفدار داشت. اسم نجف دریابندری به عنوان نویسنده از همین جا سر زبان‌ها افتاد. به خاطر دارم که بچه‌های همسن و سال من شیفته شیوه نوشته‌های او بودند»

سهراب دریابندری فرزند این مترجم ضمن تسلیت به همه دوستداران این نویسنده تقاضا کرد به منظور جلوگیری از واگیر و بیماری به منزل ایشان مراجعه نکنند.

نجف دریابندری نویسنده و مترجم در سن ۹۱ سالگی درگذشت.نجف دریابندری مترجم تعدادای از شاهکارهای ادبی است وی به مناسبت ترجمه آثار ادبی آمریکایی جایزه تورنتون وایلدر از دانشگاه کلمبیا گرفته‌است. دریابندری در تمام سالهای فعالیتش ارتباط نزدیکی با سینما داشت او در سال ۴۸ از نخستین حامیان فیلم «قیصر»مسعود کیمیایی بود و آن را یک قدم رو به جلو در صنعت سینمای ایران دانست.

ناصر تقوایی درباره نجف دریابندری گفته:«نجف در روزنامه «خبر‌های روز» خلاصه‌ای از قصه این فیلم‌ها را می‌نوشت و منتشر می‌کرد. افرادی مثل من که با زبان انگلیسی‌ کمتر آشنا بودند از طریق این خلاصه فیلم‌ها از داستان فیلم‌ها اطلاع پیدا می‌کردند. خلاصه‌فیلم‌هایی‌ که می‌نوشت فوق‌العاده قشنگ بود و خیلی‌ طرفدار داشت. اسم نجف دریابندری به عنوان نویسنده از همین جا سر زبان‌ها افتاد. به خاطر دارم که بچه‌های همسن و سال من شیفته شیوه نوشته‌های او بودند» سهراب دریابندری فرزند این مترجم ضمن تسلیت به همه دوستداران این نویسنده تقاضا کرد به منظور جلوگیری از واگیر و بیماری به منزل ایشان مراجعه نکنند"

 

 

تیزر موزیک ویدئوی جدید رضا بهرام؛ تصویری از بازیگر فیلم عاشقانه