یادی از سلاطین بلامنازع اجرا در تلویزیون از دهه ۶۰ تاکنون

از ابتدای دهه ۶۰، مجریان زیادی در تلویزیون بوده‌اند که در هر دوره‌ای ماندگار شدند. طبیعتا تعدادشان هم خیلی زیاد است. هفت صبح در گزارشی، کارنامه تعدادی از این مجری‌ها را مرور کرده؛ آنهایی که کارشان به طور تخصصی اجرا بوده است.

منوچهر نوذری

اخبار چهره ها - اسم منوچهر نوذری که به میان می‌آید به یاد «مسابقه هفته» می‌افتیم. هنوز هیچ مسابقه‌ای نتوانسته به اندازه جذب مخاطب به پای «مسابقه هفته» برسد. اکثر هم دوره‌ای های نوذری معتقدند علت موفقیت نوذری، تجربه فراوانش در اجرا و گویندگی برنامه‌های رادیویی بوده است.

ایرج طهماسب

لقب «آقای مجری» بنابر تعریف «کلاه قرمزی» متعلق به ایرج طهماسب است و با وجود اینکه آقای مجری در تلویزیون زیاد داریم اما بیشترمان او را با این نام می‌شناسیم. او از اوایل دهه شصت در برنامه‌های کودک و نوجوان اجرا می‌کرد و تا همین یکی دو سال پیش هم در «کلاه قرمزی» نقش آقای مجری را داشت.

عادل فردوسی پور

پیش از تولید برنامه «نود»، فقط گزارشگر بود و در واقع در اولین نقطه ورودش به این عرصه، توانست موفقیت ویژه‌ای را رقم بزند. فردوسی پور در طول بیست سال برنامه‌های مختلفی را اجرا کرد. اما با «نود» به شهرت رسید. «نود» بیست سال روی آنتن بود و در هر دوره‌ای جزو پرمخاطب ترین برنامه‌های تلویزیونی به حساب می‌آمد.

فرزاد حسنی

با برنامه «کوله پشتی» به شهرت رسید و به عنوان یک مجری چالشی شناخته شد اما دیگر فرصتی برای گفت و گوهای اینچنینی برایش فراهم نشد. فقط چند سال این امکان در اختیارش قرار گرفت: در «جزر و مد» و ویژه برنامه های عید و «اکسیر». اما کماکان در رادیو فعال است.

احسان علیخانی

با «ماه عسل» به شهرت رسید و اجرای ده فصل از این برنامه را به عهده داشت. احسان علیخانی سالهاست اجرای ویژه برنامه‌های سال تحویل را بر عهده دارد. از دو سال پیش با «عصر جدید» وارد مرحله تازه‌ای از اجرا شده و آنقدر برایش اهمیت دارد که بعد از دوازده سال، «ماه عسل» را کنار گذاشت.

رضا رشیدپور

اجرایش را با «صبح بخیر ایران» شروع کرد اما با «مثلث شیشه‌ای»، «شب شیشه‌ای» و «عبور شیشه‌ای» به شهرت رسید. اجرای برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» باعث شد او بار دیگر میان مخاطبان محبوبیت پیدا کند.

اما داریوش کاردان ، حسین پاکدل، محمد صالح علا و محمدرضا شهیدی فر از دیگر مجری های موثر و ماندگار تلویزیونی هستند که در گزارش هفت صبح به آنها اشاره شده است.