نمایشگاه عکس بازیگر مطرح سینما افتتاح شد

نمایشگاه عکس‌های هادی کاظمی بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون با عنوان «برزخ» عصر جمعه ۲۳ خرداد با حضور جمعی از هنرمندان در گالری ماهور افتتاح شد.

اخبار چهره ها - در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، محمود کلاری، نادر داوودی، پانته‌آ پناهی‌ها، سمانه پاکدل ، محراب قاسم خانی، محمدرضا علیمردانی، مستانه مهاجر، نفیسه روشن ، ایمان یزدی، شهرام نجاریان و عباس حبیبی حضور داشتند.

هادی کاظمی درباره عنوان نمایشگاه عکس‌هایش گفت: «برزخ» توضیح خوبی درباره رویکرد و مفهوم این عکس‌ها ارائه می‌دهد. برزخ از فاصله ۲ دنیای قبل و بعد می‌گوید، جایی میان گذشته و آینده. گم‌شده‌ای در زمان وجود دارد که به نظرم این برزخ در تمام عکس‌ها معلوم است و خوش را نشان می‌دهد. در عکس‌های این نمایشگاه یک نوع گم‌گشتگی، خلأ و بی وزنی وجود دارد.

وی به نوستالژی ای که عکس‌هایش مخاطب را با آن درگیر می‌کند اشاره کرد و افزود: وقتی مخاطب عکس‌ها را می‌بینید، ناخواسته یک نوستالژی را پیگیری می‌کنید، مثلاً همه ما با ماشین پیکان خاطره داریم و من نمایش این نوستالژی را دوست داشتم.

این بازیگر در مورد سیاه و سفید بودن عکس‌ها نیز اظهار کرد: عکس‌های این نمایشگاه همه به شکل سیاه و سفید به نمایش گذاشته شده‌اند که می‌تواند به انتقال پیام عکس‌ها بیشتر کمک کند.

بازیگری به عکاسی من کمک کرده است و هم عکاسی به بازیگری‌ام

وی در پاسخ به اینکه تفاوت هنر عکاسی با دیگر هنرهایی که تجربه کرده در چیست و اینکه عکاسی چه دارد که آن هنرها ندارند و ارتباط برقرار کردن با این هنرها، به مهر گفت: هم بازیگری به عکاسی من کمک کرده است و هم عکاسی به بازیگری‌ام؛ قبل از اینکه بازیگری را شروع کنم عکاسی می‌کردم. به طور کلی نگاه من این است که همیشه اولین انتخاب لزوماً بهترین نیست و پیرو همین نگاه در بازیگری هم کارها را با وسواس انتخاب می‌کنم و این وسواس را در عکاسی نیز دارم. هنر عکاسی بسیار دقیق و لحظه‌ای است؛ شما تصویری را در لحظه‌ای ثبت می‌کنید که قبل و بعد از آن ممکن است هر اتفاقی بیفتد اما شما در آن لحظه انتخاب کرده‌اید.

کاظمی در پایان تاکید کرد: شاید مهم‌ترین تفاوت عکاسی با دیگر هنرها همین ثبت تک و جزئی یک واقعیت است، واقعیتی که بعدها درباره قبل و بعد آن، هر کس می‌تواند دیدگاه و نگرش خاص خود را داشته باشد.

کلاری: عکس‌های هادی کاظمی کاراکتر دارند

محمود کلاری فیلمبردار سینما که یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه «برزخ» بود، نیز درباره آثار هادی کاظمی  گفت: از هادی کاظمی، توقع عکاسی به معنای آنچه که الان با آن روبرو شدم، نداشتم و تماشای این آثار برایم جالب بود. هادی غیر از اینکه بازیگر خوبی است، در زمینه‌های هنری دیگری هم خبره و پر از ایده‌های فوق العاده است.

وی تاکید کرد: هنر تجسمی، ذات و روحیه آرتیستی می‌طلبد و یک هنرمند تجسمی باید درک و فهم زیبایی‌شناختی در جانش داشته باشد و هنرمند به مرور زمان به آن در قالب آثارش شکل می‌دهد.

کلاری درباره مهمترین ویژگی آثار هادی کاظمی که سوژه‌های غیرجاندار را ثبت کرده، توضیح داد: در عکس‌های هادی کاظمی که سوژه‌های غیرجاندار ثبت شده‌اند، غیر از اینکه عکاس چه افکت‌های بصری به عکس‌ها می‌دهد، یکی از ویژگی‌های مهم کار هنرمند این است که به آنها روح و جان می‌دهد که مهمترین ویژگی این آثار به حساب می‌آید همچنان که نمونه‌های متعددی نیز در بین آثار هنرمندان مختلف دیده‌ایم.

وی در پایان گفت: جنسِ لحظاتی که هادی کاظمی در عکس‌هایش ثبت کرده و آنها را در کنار هم چیده است، به نظر من یک کاراکتر را برای مخاطب تعریف می‌کند که قابل درک است و هادی کاظمی به خوبی و صورت موفقیت آمیز توانسته آن را تعریف کند و به همین دلیل او، هنرمندی باهوش در زمینه هنرهای تجسمی است.

نمایشگاه عکس‌های هادی کاظمی با عنوان «برزخ» تا ۵ تیرماه در گالری ماهور به نشانی میدان هفت تیر، خیابان موسوی، پلاک ۵۷ برقرار خواهد بود.