وقتی «احسان علیخانی» دِل می برد!

بر اساس نتیجه نظرسنجی یکی از مراکز افکارسنجی که به تازگی منتشر شده، احسان علیخانی محبوب‌ترین مجری تلویزیون از سوی مردم انتخاب و پس از او مهران مدیری دومین مجری محبوب تلویزیون شده است. هرچند که در این خبر نامی از مرکز افکارسنجی مد نظر برده نشده است، اما بر اساس برخی شواهد، می‌توان دریافت که احتمالا یکی از مراکز افکارسنجی معتبر کشور، این نظرسنجی را انجام داده است.

مورد انتقاد با «ماه عسل»

اخبار چهره ها - احسان علیخانی پیش از « عصر جدید »، ماه رمضان هر سال با برنامه «ماه عسل» در تلویزیون دیده می‌شد. گرچه «ماه عسل» در نظرسنجی‌های صداوسیما همیشه در جایگاه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون قرار می‌گرفت، اما این نظرسنجی‌ها درباره مجریان برنامه‌ها نبود و اتفاقا احسان علیخانی معمولا به بهانه سوالاتی که از مهمانان برنامه می‌پرسید، جو غمگینی که در لحظات پیش از افطار بر فضای برنامه حاکم می‌شد، مهمانان تکراری یا سوژه‌هایی که انتخاب می‌کرد مورد انتقاد گروهی از مخاطبان بود و با این برنامه پربیننده، منتقدانی داشت. علیخانی از سال گذشته که با مسابقه «عصر جدید» نسبت به «ماه عسل»، چهره جدیدتری از خود نشان داده، توانسته میان مخاطبان محبوبیت بیشتری پیدا کند و جایگاه خود را تغییر دهد.

چهره جدید در «عصر جدید»

این اولین بار نیست که طبق نظرسنجی یکی از مراکز افکارسنجی، احسان علیخانی به عنوان محبوب‌ترین مجری تلویزیون انتخاب می‌شود. تیرماه سال گذشته نیز نتیجه نظرسنجی یک مرکز افکارسنجی دانشگاهی، می‌گفت احسان علیخانی در رتبه اول محبوب‌ترین مجری‌های تلویزیون و پس از او، عادل فردوسی‌پور و رامبد جوان در فهرست محبوب‌ترین‌ها قرار داشتند. احسان علیخانی از سال گذشته که با مسابقه «عصر جدید» به تلویزیون آمد، موفق شد جایگاه متفاوتی در نظر مخاطبان و حتی منتقدانش پیدا کند. او در این مسابقه، روحیه شوخ‌طبع خود را زیاد به کار می‌گیرد و از موقعیت‌های مختلفی که در مسابقه به وجود می‌آید برای شوخی با داوران، شرکت‌کننده‌ها یا حتی عوامل پشت صحنه استفاده می‌کند. به این ترتیب احسان علیخانی در «عصر جدید» آن روی طناز خود را نشان داده است که تا قبل از این کمتر دیده بودیم. گذشته از شخصیتی که این مجری در «عصر جدید» نشان داده، این مسابقه از همان ابتدا به عنوان یکی از متفاوت‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین مسابقه‌ها در تلویزیون جای خود را پیدا کرد و در یک سال اخیر، همواره بالاترین آمار بیننده را در بین برنامه‌های غیرنمایشی تلویزیون داشته است. بنابراین قطعا موفقیت این مسابقه در محبوب شدن علیخانی بی‌تاثیر نبوده است.