کارگردان «شاهرگ» از سیروس گرجستانی می گوید

سید جلال اشکذری با یادآوری اینکه تصویربرداری این سریال چند روزی است که به اتمام رسیده است، در پاسخ به این پرسش که ادامه تصویربرداری پروژه های تلویزیونی در شرایط کرونا چه خطراتی را ممکن است برای بازیگران و عوامل به دنبال داشته باشد؟ گفت: الان همه افرادی که برای کاری از خانه خارج می شوند به هر حال ریسکی را قبول می کنند. پرستارها و دکترها که در مرکز بیماری هستند هم اگر مجبور نبودند در خانه می ماندند.

اخبار فرهنگ و هنر - او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ادامه دادن ضبط پروژه های تلویزیونی در پیک بیماری، به اندازه کار کادر درمان ضرورت دارد؟ اظهار کرد:  من برای پروژه های دیگر نمی توانم تعیین تکلیف کنم شاید پروژه ای عواملش زیاد باشند و مجبور باشند در محیطی نزدیک بهم کار کنند اما تعطیلی همه کارها بحث جدی است. در حال حاضر خیلی ها با شغل آزاد و دولتی به سر کار می روند خود آدم ها باید رعایت کنند، فعالیت ها را نمی توان متوقف کرد.

اشکذری افزود: به هر حال همه عوامل حساسیت این قضیه را می دانستند و خودشان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند. کار، سختی های خودش را دارد؛ ضمن اینکه ما برای پخش، شرایط خاصی داشتیم اما کل تیم تولید و تدارکات سعی می کردند با حساسیت و وسواس کار را پیگیری کنند. ارزش جان آدم ها خیلی مهم است اما نمی شود همه چیز را هم مختل کرد. بهتر است در چنین شرایطی حساسیت روی رعایت پروتکل های بهداشتی را بالاتر ببریم.

این کارگردان در ارائه راهکار برای فعالیت گروه های برنامه ساز در شرایط دشوار بحران کرونا در کشور، گفت: نه باید کلا بیخیال شد و نه اینکه همه کارها را تعطیل کرد. گاهی ستاد و کارگروه های مقابله با کرونا می‌گویند هیچکس سمت این کار نرود، در این صورت همه قبول می کنند.

او درباره شرایط دشوار کاری برای بازیگران و اینکه خود آن ها چقدر تمایل به کار کردن در چنین شرایطی هستند؟ عنوان کرد: بستگی به خود بازیگران دارد. بازیگرانی که قبول می کنند و به سر کار می آیند تعهد دارند. خیلی ها به لحاظ شرایط جسمی و روحی خانواده شان قبول نکردند بیایند و از بعضی از کارها انصراف دادند و ما به آن ها حق می دهیم. عده ای هم کار می کنند. امیدوارم مشکلی برای کسی ایجاد نشود.

اشکذری در پایان درباره وضعیت سلامت عوامل سریال « شاهرگ » گفت: خوشبختانه تاکنون که برای عوامل ما مشکلی پیش نیامده است و چند روز قبل هم نشست خبری داشتیم. همه آمده بودند. نیمه دوم سال ۹۸ «شاهرگ» را شروع کردیم، تصویربرداری دو ماه متوقف شد و اواخر اردیبهشت ماه بود که دوباره شروع به تصویربرداری کردیم.

او با توضیح اینکه نقش مرحوم سیروس گرجستانی در سریال «شاهرگ» پیش از فوت این بازیگر به پایان رسیده بود، گفت: مرحوم سیروس گرجستانی دو ماه قبل از اینکه کار ما تمام شود نقششان در سریال «شاهرگ» تمام شده بود. ما وقتی سر صحنه تصویربرداری بودیم خبر فوتشان را شنیدیم.

در سریال «شاهرگ» بازیگرانی چون حسین پاکدل، نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، فریده سپاه منصور، مسعود فروتن، امید روحانی، عطا عمرانی، محسن بهرامی، شادی کرم رودی، افسانه کمالی، سید مریم موسویان، حلیمه سعیدی، فریده دریامج، مژگان اخلاقی، سوسن مقصودلو، مژگان اخلاقی، مجتبی بی طرفان، ایمان دبیری و با حضور سام قریبیان، سید جواد هاشمی، آزاده زارعی و سپیده خداوردی ایفای نقش می کنند.

سریال «شاهرگ» به کارگردانی سید جلال اشکذری و تهیه کنندکی محمدرضا شفیعی، هر شب ساعت ۲۱:۳۰  از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود.