حسن معجونی از «گورکن» می‌گوید/ عکس

حسن معجونی بازیگر فیلم سینمایی «گورکن» که هفته گذشته و به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره شانگهای ۲۰۲۰ رونمایی شد، درباره تجربه حضور در این فیلم گفت: در وهله اول چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، عواملی هستند که قرار است کار را پیش ببرند و در واقع فیلم را بسازند. برایم مهم است که بدانم آنها واقعاً می‌خواهند تجربه کنند، حقیقتاً با پروژه درگیر هستند و تلاش می‌کنند که زبان خودشان را در فیلم پیدا کنند. این از جمله مواردی بود که من در گروه فیلم «گورکن» دیدم.

اخبار چهره ها -  او درباره فضای داستان « گورکن » توضیح داد: ما در مجموع قصد داشتیم طوری پیش برویم که مخاطب در طول فیلم مدام به شخصیت‌های مختلف شک کند، توهمی ایجاد شود که چه کسی در ایجاد مشکل اصلیِ داستان نقش داشته است و همین ایجاد شک، از نقاط قوت فیلم «گورکن» است. مخاطب وقتی در جریان فیلم قرار می‌گیرد، به تک‌تک کاراکترهای فیلم مظنون می‌شود. همه تلاش من هم این بود که چنین فضای پر از تعلیقی را به خوبی نمایش بدهم، یعنی فضایی که مشکوک است و آدم‌ها مدام به شک می‌افتند.

حسن معجونی در پایان درباره بازخورد مخاطبان نسبت به اکران فیلم در جشنواره شانگهای عنوان کرد: در مورد بازخورد مخاطبان زیاد نمی‌توانم قضاوت کنم. شاید «گورکن» از آن دست فیلم‌هایی باشد که طرفدار سرسخت دارد و از سوی دیگر ممکن است عده‌ای این فیلم را نپسندند. به نظرم ظرفیت قصه طوری است که عوامل می‌توانستند آن را به سمت فیلم‌های جنایی و… ببرند، اما این کار را نکردند و بیشتر روی کاراکترها متمرکز شدند تا ماهیت کلی قصه و اضطرابی که در آن وجود دارد. به همین دلیل می‌گویم «گورکن» یا هوادار دوآتشه دارد یا مخاطبی که شاید با آن هیچ ارتباطی برقرار نکند.

گورکن

فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی و تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان، با بازی ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی پور، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی و گوهر خیراندیش ساخته شده است.