مرجانه گلچین: شبکه نمایش خانگی را در مشت خود گرفته و کسی را راه نمی‌دهند

مرجانه گلچین، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا در هیچ کاری حاضر نمی‌شوم و ترجیح می‌دهم در شرایط جلوی دوربین بروم که خطر ابتلا به این بیماری وجود نداشته باشد. در شرایط فعلی با وجود پیشنهادات بازیگری ترجیح می دهم تا دو ماه آینده کار نکنم تا شرایط بهتر شود. 

اخبار چهره ها - وی با توجه به بازی برخی بازیگران در آثار سینمایی اذعان کرد: با وجود اینکه خودم ترجیح می‌دهم در شرایط فعلی کار نکنم اما به هیچ عنوان به همکاران خودم که در حال حاضر مشغول بازی هستند خرده نمی گیرم، زیرا معیشتشان به این شغل وابسته است و بدون شک باید برای گذران زندگی کار کنند. 

بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» در همین رابطه تاکید کرد: البته در ماه‌های گذشته پیشنهادات افت قابل ملاحظه ای داشته و آن هم به دلیل کم شدن تعداد تولیدات سینما و تلویزیون است، براساس گفت‌وگویی که با همکارانم داشته ام می‌دانم که اکثریت تولیدات با شرایط خوب و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود. به شخصه دعا می‌کنم که دوستان بازیگرم بتوانند با آرامش خاطر و بدون هیچ دغدغه ای به کارشان ادامه دهند و در این مسیر سلامت باشند زیرا در هر صورت حضورشان در پروژه ها ریسک‌های خودش را دارد. 

وی وضعیت بازیگران را شرایطی ناگوار خواند و اذعان کرد: متاسفم که این را می گویم اما ما بازیگران هیچ آینده شغلی نداریم، هیچ جایی از ما حمایت نمی کند و در آخر هم در تنهایی و سکوت می‌میریم. ما سالها در این رشته کار می کنیم و زندگی مان را روی بازیگری می گذاریم اما در نهایت در تنهایی و بیماری به زندگی خود خاتمه می دهیم.

بازیگر فیلم سینمایی «شب بیست و نهم» در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه امروزه تعداد بسیار محدودی به اندازه انگشتان دو دست مشغول بازیگری هستند، این بازیگران همه جوره حمایت می شوند در صورتی که اکثریت بازیگران خانه نشین و در فقر هستند. متاسفانه یک عده بازیگر وجود دارند که سینما، تئاتر و شبکه نمایش خانگی را در دست گرفته اند و به هیچ وجه هم از جایگاه خود کنار نمی روند، آنها به هیچ عنوان حاضر نیستند اندکی راه به بقیه بدهند و همه چیز سینما را برای خودشان می خواهند. 

وی درباره برخی آثار تئاتری با حضور بازیگران سلبریتی اضافه کرد: متاسفانه همین سلبریتی ها و بازیگران محدود به تئاتر هم آمده اند و باعث شدند تا بسیاری از بازیگران خوب و قدیمی تئاتری بیکار باشند و برخی به اسم تئاتر فاخر هزینه های میلیونی و میلیاردی از تئاتر برداشت کنند. 

مرجانه گلچین ادامه داد: عرصه بازیگری در کشور به خاله بازی تبدیل شده است، همه نقش‌ها دست به دست می‌شود، من نمی‌دانم وقتی همه فیلم‌ها و آثار را چند بازیگر محدود بازی می‌کنند چرا این تعداد آموزشگاه بازیگری داریم، چرا این تعداد فارغ التحصیل هر روز به جامعه بازیگری اضافه می‌شوند در صورتی که کل بازیگری کشور به ۱۰ نفر محدود می‌شود.  

وی با اشاره به اشتباه آموزش در عرصه بازیگری اضافه کرد: امروز هر فردی به خودش اجازه می دهد که بازیگری آموزش دهد، قسم می خورم که من هم بارها برای آموزش دعوت شده ام اما وجدانم قبول نمی کند که از جوانان پول بگیرم اما هیچ آینده ای را پیش رویشان نگذارم. چرا وقتی هیچ آینده ای در بازیگری نیست و پیشکسوتان ما با فقر دست و پنجه نرم می کنند ما جوانان را به بازیگری سوق می دهیم.

بازیگر سریال «زوج یا فرد» در همین راستا تصریح کرد: از نظر من پول دریافتی از کلاسهای آموزشی درست نیست، من چرا باید پول یک پدر بازنشسته را بگیرم به سودای اینکه یک روز فرزندش بازیگر می شود؟. مگر سینمای کشور چه تولیدات بزرگ و فاخری انجام می دهد که ما این همه بازیگر روانه بازار می کنیم؟. سینمای امروز کاملا به اتفاقات تکراری و گاها مبتذل می پردازد که به هیچ عنوان ارزش دفاع ندارد، من به یک جوان چه چیزی را باید آموزش دهم که بخواهد در آینده در چنین سینمایی از آن استفاده شود. 

گلچین سینمای کشور را رو به سقوط دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی سینما به شدت به سمت ابتذال رفته است، من از دیدن بسیاری از فیلم ها شرم می کنم، قسم می خورم که بسیاری از این آثار از فیلم فارسی ها هم سخیف تر هستند. به طبع این سینما با این تولیدات نه جای دفاع دارد و نه نیازی دارد که بازیگران جوان به آن تزریق شود.