گلایه های «لاله صبوری» از وصول نشدن طلب هایش

لاله صبوری ، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: آخرین کاری که در آن فعالیت داشتم برنامه گفت‌وگو محور «مکث» بود، بعد از آن یک کار کوچک قبول کردم اما در حال حاضر مشغول کار خاصی نیستم. در شرایط فعلی وقتی دستمزد خوبی داده نمی شود و فضای اثر هم بنا به سلیقه ام نباشد چرا باید ریسک کنم و در شرایط کرونا خودم و خانواده ام را به خطر بیندازم. 

اخبار چهره ها - وی در همین راستا ادامه داد: به تازگی پیشنهادات بازیگری برایم نسبت به گذشته بیشتر شده است، البته بعید می‌دانم که این افزایش پیشنهادات به دلیل موفقیت و یا دیده شدن برنامه مکث باشد زیرا در آنجا هم در زمینه اجرا فعالیت می‌کردم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فعالیت برخی هنرمندان در فضای مجازی اضافه کرد: فضای مجازی می‌تواند به عنوان منبع درآمدی برای برخی افراد باشد، شاید برخی دوستان طی سالهای گذشته فعالیت های مختلفی برای جذب فالوور انجام داده‌اند اما من علاقه چندانی به این کار نداشته ام و با وجود اینکه در فضای مجازی فعال هستم زیاد اهل جمع کردن مخاطب نیستم. 

وی پیرامون دلیل کم کاری خود طی سالهای اخیر اضافه کرد: من مدتی در انتخاب آثارم وسواس زیادی داشتم و در کمتر کاری بازی می‌کردم زیرا دوست نداشتم در هر کاری بازی کنم، وقتی هم در عرصه بازیگری کم کار کنید و اکثریت پیشنهادات را رد کنید بعد از مدتی خود به خود پیشنهادات کم می شود. 

بازیگر فیلم «تلخ و شیرین» ادامه داد: از زمانی که در صفحه شخصی خودم اعلام کردم که از ایران نرفته و مهاجرت نمی‌کنم پیشنهادات بیشتری برای بازی دریافت می کنم. من اعلام کردم که با وجود محیا بودن شرایط برای مهاجرتم به خارج از کشور نمی خواهم از ایران بروم زیرا هر آنچه می‌خواهم در این کشور وجود دارد و به نوعی تمام ریشه های من در این کشور است، نمی‌توانم از ریشه هایم و تمام خاطرات و زندگی ام گذشت کرده و مهاجرت کنم. 

وی درباره قرارداد بازیگران در عرصه هنر اضافه کرد: بازیگر باید در هنگام بستن قرارداد تمامی نکات را رعایت کند اما در هر صورت اگر تهیه کننده ای بخواهد دستمزد بازیگر را ندهد، قرارداد نمی تواند محلی برای دریافت طلب بازیگر باشد و بازیگر دستش به جایی نمی رسد. در بدترین حالت ممکن تنها کاری که از بازیگر بر می آید ترک پروژه است که آن هم چندان حرفه‌ای نیست، پس بازیگر مجبور می شود تا آخر سر کار بماند و حرفی نزند، به طور معمول آخر کار یک قسط می ماند و مرسوم است که قسط آخر را چه کسی داده و چه کسی گرفته است. 

بازیگر سریال «بوی باران» در همین راستا تصریح کرد: من هم طلب های زیادی از پروژه‌ها دارم که پرداخت نشده است، اگر مجموع طلبهایم را بگیرم می‌توانم یک خودروی بسیار خوب بخرم منتها بعید است هیچ وقت این مبالغ برگردد. 

وی درباره چرخه اکران آنلاین تاکید کرد: از نظر من با وجود بیماری کرونا وضعیت شبکه نمایش خانگی و اکران آنلاین بهتر از قبل شده است زیرا مخاطبان بدون ترس از بیماری در خانه نشسته و فیلمشان را تماشا می کنند، به نظر من اگر فیلم‌های چرخه اکران آنلاین کیفیت خوبی داشته باشند مخاطب از آنها استقبال می کند.

لاله صبوری درباره کمرنگ شدن خودش در عرصه بازیگری اذعان کرد: شاید از بیرون برخی فکر کنند که من کم کار شده ام، اما برای من زیاد کار کردن مهم نیست، من کاری را قبول می کنم که در شان‌ من باشد، برای من همین که مردم هنوز در کوچه خیابان به من لطف دارند بزرگترین هدیه است، همین که روزگاری کارهایی انجام دادم که با گذشت زمان همچنان در ذهن مردم باقی مانده برایم کافی است.