بازدید 12 هزار زائر از اماکن متبرکه بیجار

«پاشازاده»، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از پایان طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و افزود: خیمه‌های معرفت به کار خود خاتمه دادند و پرونده طرح آرامش بهاری سال 95 بسته شد.

 

وی افزود: این خیمه‌ها شامل چندین غرفه بودند که در هر غرفه روحانیون با تخصص‌های مختلف از جمله کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، قرائت نماز و مشاوره وقف حضور داشتند و در مباحث فرهنگی و مذهبی به خدمت‌رسانی به زوار این اماکن متبرکه می‌پرداختند.

 

وی با اشاره به بخشی از فعالیت این خیمه‌ها ادامه داد: در غرفه‌های خیمه معرفت، با استفاده از روش‌های گوناگون کار با کودک، نقاشی، شعر و سرود و ... به پرسش‌های مهم کودکان، نوجوانان و جوانان پاسخ داده می‌شد.

 

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال قریب به 12 هزار نفر زائر به اماکن متبرکه شهرستان مشرف شدند که از این تعداد 3000 نفر به خیمه‌های معرفت برپا شده مراجعه کرده و از برنامه‌های مراسم تحویل سال، برپایی نماز جماعت و سایر مراسم این طرح پربرکت بهره‌مند شدند.

 

وی تصریح کرد: غرفه کودکان پربازدیدترین غرفه‌های خیمه معرفت بوده و سرآمد فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه شهرستان به شمار می‌آیند.

 

پاشازاده با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی در روز میلاد حضرت فاطمه(س)، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در بقاع متبرکه استفاده از فضای معنوی این اماکن مقدس است که جا دارد از همکاری طلاب و مبلغان بومی نیز در اجرای مطلوب طرح آرامش بهاری تقدیر و تشکر کنیم.