حل مشکل معیشتی مردم کُردستان به معنای ایجاد دژ دفاعی در برابر دشمن است

سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگوی اختصاصی با کُردتودی، عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که با اعمال فشار و سنگ اندازی در حوزه اقتصاد، بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبردی که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، مسیری را همواره می کند که علی رغم تمام فشارهای دشمنان، با کنار زدن مشکلات و با استفاده از منابع داخلی و توانمندی های مردم، درصدد حل مشکلات اقتصادی کشور برمی آید.

 

سردار غلامی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی با شعارهای توخالی و برگزاری همایش ها و مجالس، عملی نمی شود و دولت باید به صورت مصمم در عملی کردن این مهم قدم بردارد.

 

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه مردمی که متشکل از طیف وسیعی از اقشار مختلف جامعه است، می تواند با نفوذ در مردم و بکارگیری آنها در عرصه تولید کشور به دولت کمک کند.

 

سردار غلامی با اشاره به توانمندیهای بسیج گفت: نیروی عظیم بسیج با در اختیار داشتن افراد متخصص در بدنه خود، پا در عرصه علمی کردن کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و سایر مشاغل بومی و محلی گذاشته است، تا با افزایش بهره وری و تولید داخلی، کشور را از واردات بی نیاز نماید.

 

وی افزود: بسیج سازندگی معتقد است که بهترین راه برای ایجاد مشاغل و رونق اقتصادی، ایجاد بنگاه های زود بازده و کارگاه های کوچک خانگی است که با هزینه کمتر در زمان کوتاهتری بازدهی بیشتری دارند.

 

رئیس بسیج سازندگی کشور مشکل اصلی در ایجاد مشاغل زود بازده را موانع پیچیده اداری عنوان نمود و گفت: دولت باید در رفع موانع و بهبود زیرساخت های تولید در کشور اقدام کرده و موانع پیچیده بروکراسی اداری را از جلوی راه کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی بردارد.

 

وی بیان کرد: رویکرد بسیج سازندگی در کشور در سال 95 شناسایی مزیت ها و ظرفیت های مناطق مختلف در کشور از جمله استان کردستان است تا با تکیه بر منابع بومی، رونق اقتصادی را در آن مناطق ایجاد نماییم.

 

سردار غلامی گفت: کردستان به عنوان یک استان مرزی در کشور به دلیل ظرفیت های فراوان از جمله منایع آبی و خاکی فراوان و همچنین مرز مشترک با بازار کشورهای همسایه، نقش موثری در اقتصاد کشور دارد.

 

وی با اشاره به ذهنیتی که مردم سایر استان ها در اوایل انقلاب به مردم کُردستان داشتند گفت: عملکرد دشمنان اسلام و انقلاب در سال های ابتدایی انقلاب فضای ناامنی برای این استان ایجاد نمود که البته به یُمن تلاش و زحمات نیروهای امنیتی، امنیت پایدار در این استان فراهم شده و از این لحاظ هیچ مانعی برای توسعه اقتصادی این استان وجود ندارد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: باید تلاش نماییم سرمایه گذار محلی را برای پایه گذاری جریان صنعت و کشور به استان دعوت کنیم و زمانیکه با منابع داخلی استان این صنایع شکل بگیرد خود بخود به سمتی پیش خواهیم رفت که این ذهنیت نسبت به استان در بین کشور و مردم از بین خواهد رفت.

 

سردار غلامی گفت: رویکرد اصلی ما ایجاد قطب های صنایع تبدیلی در استان کردستان است و با مطالعات دقیق که روی مناطق مختلف استان صورت گرفته، مزیت ها شناسایی شده و با فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی، می توانیم محصولات بومی کردستان را به برندی پایدار در کشور تبدیل کنیم.

 

وی در پایان عنوان کرد: استان های مرزی به ویژه استان کردستان به دلیل مرزی بودن آن همواره در تیر رس توطئه های استکبار بوده است و بیشتریت فشارها را متحمل شده اند و معتقدم  توسعه اقتصادی مرزها به معنای ایجاد امنیت پایدار در این مناطق است؛ لذا حل مشکلات معیشتی مردم در مرزها به معنای ایجاد دژ دفاعی در برابر دشمنان است.