865 معلول تحت پوشش بهزیستی دیواندره

به نقل از سارال خبر،ناصر کریمیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیواندره در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: بدون شک در هر جامعه ای مهمترین و زیربنای پیشرفت،سلامت جسم و روان است و امروزه رسیدن به این هدف اجرای برنامه های پیشرفته بهداشتی و بهزیستی در مورد افراد جامعه از دوران شیرخوارگی تا پایان زندگی ضروری می باشد و سازمانهای ذی ربط از جمله بهزیستی برای تامین سلامت مردم  در سالم سازی محیط زندگی، توسعه برنامه های مختلف، پیشگیری و غیره مانع بروز بسیاری از امراض و معلولیتها می شوند.

وی افزود: اداره بهزیستی در راستای ماموریت محوله خود خدمات شایانی به جامعه هدف خود ارائه داده و با بهره گیری از بسترهای لازم برای توانمند سازی مددجویان تلاش می کند و در این راستا نیز معلولینی که توانمندی های خاصی دارند از اولویت های اداره بهزیستی در شهرستان دیواندره است.

کریمیان خاطرنشان ساخت: طی سالهای اخیر تعدادی از معلولین شهرستان در زمینه های ورزشی، فرهنگی و غیره توفیقاتی کسب نموده اند که ما را برای حمایت بیشتر از آنها ملزم و دلگرم کرد از جمله آنها می توان به فتح ارتفاعات چهل‌چشمه و تالیف یک رُمان توسط توسط معلولین دیواندره‌ای اشاره کرد که ثابت نمودند معلولیت ناتوانی نیست بلکه محدودیت است.

رئیس بهزیستی دیواندره با اشاره به رونمایی از کتاب یکی از معلولین دیواندره در ادامه اظهار داشت: افراد جامعه نباید با دید ترحم به معلولین نگاه کنند بلکه آنان با انجام این موفقیت ها نشان می دهند که می‌توانند محدودیت‌ها را از بین ببرند و باید به آنها اعتماد کرد.

کریمیان با اشاره به برنامه های بهزیستی دیواندره افزود: این اداره هم اکنون 865 معلول را تحت پوشش قرار داده است و پرداخت مستمری، هزینه‌های درمانی، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، مناسب سازی اماکن، و تامین وسایل توانبخشی و مشاوره از جمله خدماتی است که به جامعه معلولین در این شهرستان ارائه می گردد.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح سی‌بی‌ار(CBR)که از  اهداف کلی طرح شناسایی معلولین مناطق روستایی و دورافتاده که به خدمات توانبخشی دسترسی ندارند میباشد که از این طریق با خدمات آشنا شده و از طریق امکانات و منابع محلی و سازمان بهزیستی خدمات مورد نظر رادریافت می کنند.

رئیس اداره بهزیستی دیواندره در پایان افزود: در راستای ایجاد فضاهای شهری بدون مانع جهت حضور هرچه فعالتر جانبازان ومعلولان در سطح شهر، کمیته مناسب سازی و رفع موانع شهری از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم از طریق این کمیته بتوانیم بستر رفع مشکلات این حوزه را در شهردیواندره فراهم نماییم.