بحران آب در هرسین وارد روز سوم شد

مردم شهر هرسین چند روزی است که از قطعی پیاپی و آلودگی آب آشامیدنی شبکه آبرسانی خانگی خود گله مند هستند و پیام های متعددی را برای شبکه اطلاع رسانی مرصاد ارسال می کنند.

 

یکی از اهالی منطقه سراب شهرستان هرسین با ارسال پیامی برای مرصادنیوز نوشته است: چند روزی است که زندگی ما کاملا مختل شده است و قطعی مکرر آب کلافه کننده شده است.

 

یکی از اهالی کوی طالقانی شهرستان هرسین نیز برای مرصادنیوز نوشته است: آب را قطع کرده اند و شایع شده که برخی شهروندان جاندارانی مانند کرم را در آب های خروجی از لوله های خانگی مشاهده کرده اند.

 

یکی از اهالی کوچه علامه نائینی هرسین نیز به مرصاد نیوز گفته است: می گویند که ترکیدگی چشمه های آب سراب هرسین باعث آلودگی آب شده است.  مردم بومی به اصطلاح خود می گوید بارگلان ترکیده است...

 

این شهروند اضافه کرد: روزانه یک تانکر آب برای 3 الی 4 هزار نفر ساکن این منطقه آب می آورد که متاسفانه کفاف آشامیدن را هم نمی دهد چه رسد به شستشو و نظافت و ...

 

وی افزود: کاش لا اقل آب گل آلود را برای استفاده در دستشویی به لوله ها برگردانند چون حقیقتا اوضاع کم آبی برای مردم به بحران نزدیک می شود...

 

این شهروند هرسینی می گوید سر زدن به چشمه های آب اطراف هرسین میزان مشکلات را بیشتر نشان خواهد داد.

 

گفتنی است افضلی کیا رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان هرسین در این باره گفته است: بارندگی هایی که در روزهای اخیر در سرچشمه سراب هرسین صورت گرفته باعث کدر شدن آب شهرستان شده که این موضوع به هیچ وجه به معنی آلودگی میکروبی آب نیست.

 

وی افزود: اداره بهداشت و آب و فاضلاب شهرستان به صورت شبانه روز پیگیر وضعیت آب شرب شهرستان است و در این زمینه هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان هرسین در خصوص وضعیت افت فشار و قطعی آب در برخی از ساعات روز خاطرنشان کرد: برای رفع کدر شدن آب سیستم تصفیه شهرستان در مدار قرار گرفت که افت فشار فعلی ناشی از این موضوع است که این مشکل هم به زودی مرتفع می شود.