مشاغل در حال خروج از استان کرمانشاه احیا شود

رضا رحیمی در کارگروه شورای اشتغال، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بنا به فرموده مقام معظم رهبری و از آنجا که استان کرمانشاه دارای منابع خوبی است باید دستگاه ها از جمله اداره کار و امور اجتماعی نگاه جدیدی به تامین منابع بیندازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه باید بر طرح های با اشتغالزایی بالا متمرکز شد گفت: امسال باید نگاه کارگروه اشتغال به توسعه سرمایه ذاری و ایجاد اشتغالزایی نگاهی نو باشد و در این میان با برنامه ریزی دقیق و برآورد ریالی اجرای طرح های اشتغالزا، سهمی مناسب را برای اشتغالزایی از وزارت کار و رفاه دریافت کنیم.

رحیمی از مدیران حاضر در جمع خواستار شفاف سازی تسهیلات مورد نیاز و تهیه الزامات تحقق برنامه های پیشنهادی اشتغالزا شد و بیان کرد: با توجه به در پیش داشتن سفر رئیس دولت به استان، برنامه های دستگاه های اجرایی استان باید مبتنی بر یک سلسله درخواست ها و برنامه هایی شفاف با تعیین تسهیلات مورد نیاز باشد.

وی با تاکید برلزوم ایجاد مشاغل جدید به ویژه مشاغل در حال خروج از استان افزود: در این میان مشاغلی نظیر فرآوری زیتون، برپایی بازار در راسته بازار شهرستانهای سرپلذهاب و روانسر از جمله مشاغل مذکور است.

رحیمی با اشاره به اینکه باید از فکرهای قدیمی رها شد و در راستای استفاده حداکثری از امکانات گام برداشت خواستار این شد که منابع آبی استان در امور زراعی و باغی نیز به کارگیری شود و همچنین از ظرفیتهای ادارات زیر مجموعه جهاد کشاورزی نظیر تعاون روستایی و امور عشایری استفاده شود.