آتش سوزی در مزارع سرپلذهاب

 پورمراد جانی  در گفتگو با بازی دراز اظهار داشت: آتش سوزی هر ساله کشتزارهای گندم و جو پس از برداشت ، خسارات مالی فراوانی را به کشاورزان و اقتصاد جامعه وارد می کند.

 

وی  تصریح کرد: به همین منظور به کشاورزان توصیه و از طریق مراکز خدمات و دهستانها به کشاورزان اطلاع رسانی شده است که جداً از آتش زدن بقایای بعد از برداشت گندم و جو خودداری نمایند.

 

جانی  ضمن اشاره به برگزاری کلاسهای متعدد جهت آگاهی دادن به کشاورزان اظهار داشت: متأسفانه علیرغم برگزاری کلاسهای متعدد برای کشاورزان در جهت آگاهی بخشیدن درخصوص روشهای بارورتر کردن زمینهای کشاورزی و مضرات آتش زدن کشتزارهای گندم و جو پس از برداشت ، باز هم شاهد به آتش کشیدن بقایای زمینهای کشاورزی پس از برداشت هستیم.

 

مدیراداره جهاد کشاورزی شهرستان سرپل زهاب درادامه افزود: آنچه که مسلم است متضرر شدن خود کشاورزان در پی به آتش کشیدن بقایای پس از برداشت محصول خود هستند.

 

وی خاطر نشان شد: در پی حوادث عمدی و سهوی ، متأسفانه شاهد به آتش کشیده شدن 79 هکتار از کشتزارهای گندم نیز در سطح شهرستان سرپل زهاب بودیم.

 

شهرستان سرپل زهاب درغرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر و 44 هزار و 260 هکتار مزارع می باشد که از این میزان 35 هزارهکتار آن زیرکشت گندم و جو است.

 

 

تصاویر تکمیلی: