تاکنون 20 هزار تن گندم در هرسین خریداری شده است

محمد صادق تنهایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه، در خصوص فصل برداشت محصولات در شهرستان و به خصوص  نخود و گندم اظهار داشت امسال با توجه به حجم بالای بارندگی ها و در کشت های پاییزه برداشت محصول نخود مطلوب بوده و این در حالی است که برداشت در هر هکتار به 2400کیلو می رسد.

 

وی در خصوص علت پرداخت نشدن هزینه محصولات در موقع خرید افزود: این روز ها با افزایش محصولات در بازار و پایین آمدن قیمت برخی از آنها مانند جو که این روز ها در بازار 700تومان خریداری می شود دولت در جهت حمایت از کشاورز اقدام به خرید این محصول به قیمت 1000تومان کرده ولی در عوض هزینه محصول را بعد از 45روز پرداخت می کند که این امر برای کشاورز هم  به صرفه است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در مورد تحویل نگرفتن کامیون های حامل محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد در برخی از سیلو ها مانند سیلوی صنایع کاغذ که گنجایش آن 4500 تن است به دلیل پر شدن سیلو مجبور شدیم با استفاده از لودر فضایی به گنجایش 1000تن برای پذیرش محصول کشاورزان باز کنیم که البته این فضا فقط می تواند جوابگوی بار ماشین های سبک و تریلر های تراکتورها باشد و ماشین های سنگین بایستی بار خود را به چالابه در محور جاده کرمانشاه انتقال دهند.

 

تنهایی در ادامه اظهار داشت امسال حدود 48کمباین در سطح شهرستان کار برداشت محصول را انجام می دادند که به دلیل نظارت دقیق کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان کمترین ریزش را داشته ایم و هیچگونه شکایتی در این خصوص نداشته ایم .

 

وی افزود: در حال حاضر سیلوهای موجود در شهرستان حدود 20هزار تن محصول گندم از کشاورزان دریافت کرده اند که انتظار می رود این میزان تا پایان فصل برداشت به 40هزار تن برسد و این یعنی 10هزار تن بالاتر از میزانی که پیش بینی شده بود.