برجام دوم و سوم به معنای مقابله با انقلاب اسلامی است

احمد سالک کاشانی ضمن تبریک سال نو و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امیدوارم سال 95 سال رونق اقتصادی و مبارزه با بیکاری باشد و ایجاد اشتغال جدی را در این سال داشته باشیم.

اعتقاد دولت به اقتصاد مقاومتی پیش شرط اجرای شعار سال است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یا مقاوم سازی اقتصاد داخل کشور به چند موضوع بستگی دارد، عنوان کرد: اولین موضوع اراده توام با اعتقاد دولت و رئیس جمهور به اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی پرهیز از تعدیل اقتصادی و وابستگی به سرمایه گذاری اقتصاد کاپیتالیسم یا اقتصاد سرمایه داری است.

سالک کاشانی تصریح کرد: اگر قرار باشد ما در برابر قدرت ها و ابر قدرت ها بایستیم باید به سمت خود کفایی اقتصادی برویم و تنها راه آن هم تحقق ۲۴ راه اقتصاد مقاومتی است که اقدام این کار را دولت باید انجام دهد کما اینکه مقام معظم رهبری قرارگاه اقتصاد مقاومتی را با معاون اول رییس جمهور تشکیل دادند و این قرارگاه باید عملیاتی و با مدیریت جهادی به میدان بیاید.

وی سه موضوع اصلی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی موثر خواند و اظهار کرد: یکی از کارهایی که این قرارگاه باید انجام دهد تا اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد؛ رفع موانع رشد تولید ملی است که از جمله آن بانک ها و هماهنگی وزارت خانه های ذی ربط در مسا‌‌‌یل اقتصادی است؛ مثل وزارت خانه های صنعت معدن و تجارت، وزارت خانه رفاه، وزارت اقتصاد و وزارت جهاد که باید یک هماهنگی و هم سویی بین آن ها به وجود بیاید که در حال حاضر در ظاهر متضادی با هم هستند و این موضوع موجب عقب افتادگی اقتصاد مقاومتی می شود.

اینجا ایران است نه انگلستان و کانادا !

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که باید توسط قرارگاه عملیاتی اقتصاد مقاومتی اجرایی شود رفع اشکالات مالیات توسط مردم و دستگاه ها و واحد های صنعتی است چرا که بحث ارزش افزوده مالیات و حتی خود مالیات گیرهای جدی دارد که باید این مشکل را حل کرد.

سالک کاشانی تاکید کرد: دولتی ها باید توجه داشته باشند که اینجا ایران است نه انگلستان و کانادا که بتوانیم برنامه مالیاتی آن ها را در داخل کشور پیاده کنیم

لذا باید متناسب با شرایط انقلابی خودمان موضوع را پیش ببریم.

اگر نرخ ارز اصلاح نشود شاهد رشد بیکاری و تعطیلی واحد های صنعتی خواهیم بود

وی نرخ ارز را از عوامل اساسی تاثیر گذار در رشد اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت:  تا زمانی که نرخ ارز به این وضع فعلی باشد واردات کالاها و بستر سازی برای رشد اقتصاد چین،ترکیه، کره و سایر کشورها فراهم می شود بنابراین باید ارز را در این قضیه رشد دهیم تا رقابت تولیدات داخلی ما با خارجی ها برابری کند .

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان کرد: اگر نرخ  ارز به سمت و سویی برود تا واحد های تولیدی که کالاهای فراوانی را آماده کردند؛ توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند، رشد صادرات ما را به دنبال خواهد داشت و باعث ممانعت از ورود کالاهای بی رویه خواهد شد لذا اگراصلاحاتی در مسئله ارز،مالیات و قوانین مربوط به اجرای آن ها نباشد؛ ما باید شاهد رشد بیکاری واحد های صنعتی کشور باشیم.

سالک کاشانی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۶۰ درصد واحدهای صنعتی کشور تعطیل هستند اذعان کرد: این صحبت مقام معظم رهبری یک واقعیت است و ما در اصفهان شاهد این مسئله هستیم که بیش از ۱۰ هزار نفر کارگر از واحد های صنعتی اخراج شده اند.

پول یک میلیارد بشکه نفت را به تولیدات داخلی اختصاص دهید نه خرید هواپیما

وی ابراز کرد: بنابراین دولتی ها و خصوصا ریاست دولت به جای اینکه پول یک میلیارد بشکه نفت را برای ۱۰۰ فروند هواپیما بدهند که درست و غلط آن را کار نداریم اگر به تولیدات داخل کشور تکیه کنند موفقیت بیشتر می شود و اشتغال ایجاده شده و مشکلات بسیاری حل می شود؛ ما می توانیم این مسایل را مدیریت کنیم و عربستان ، امارات را به همان سرنوشتی دچار کنیم که امروز خودشان با کاهش قیمت نفت ایجاد کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی عزم ملی را می طلبد، تاکید کرد: منشا این عزم هم باید از اتاق مسئولین کشور آغاز شود یعنی ماشینی که آقایان سوار می شوند ببینند در اقتصاد مقاومتی ماشین داخلی است یا خارجی و یا  خریدهایی که برای دفاتر خود می کنند ببینند از داخل کشور است یا خارج از کشور.

شعار به فرجام رسیدن برجام گفتار درمانی دولتی ها است

سالک کاشانی با انتقاد از صحبت رئیس جمهور مبنی بر مذاکره در خصوص برجام 2 و 3، اظهار کرد: ما هنوز از برجام اول اثر وضعی خاصی ندیدیم و نه تنها لغو تحریم ها را نداشتیم بلکه پارلمان آمریکا مدعی است که باید تحریم ها را برای ایران تشدید کرد و ترجیع بندصحبت های روسای آینده آمریکا مخالفت با ایران و تحریم ایران است.

وی با تاکید بر اینکه برجام اول به فرجام نرسیده است، خاطر نشان کرد: این شعاری که برجام به فرجام رسیده است یک توهم است، فرجام برجام لغو تحریم ها و حل مسئله سویفت است که آقایان ادعا می کنند آن را حل کرده اند در حالی که بسیاری از بانک های آمریکایی و اروپایی حاضر نیستند تحریم ها را بردارند و پول های بلوکه شده ما را منتقل کنند لذا این صحبت ها فقط شعار است و به تعبیر من یک گفتار درمانی است که دولتی ها انجام می دهند.

برجام دوم و سوم به معنای مقابله با انقلاب اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: برجام دوم و سوم یعنی نادیده گرفتن انقلاب اسلامی و مقابله با انقلاب؛ امروزه شعارهایی در دنیا می دهند که دیگر موشک اثر ندارد و این گفتمان است که تاثیر گذار است و توصیه می کنند که آقایان با داعش و غیره گفتمان کنند در حالی که این چنین نیست و جز خیال باطل چیز دیگری در آن نهفته نیست.

سالک کاشانی تصریح کرد: برای انسان های راحت طلب و دنیا زده که به دنبال رفاه بین المللی هستند شاید درست باشد که بخواهند آسوده خاطر باشند ولی حادثه ای که در بروکسل اتفاق افتاد با گفتمان خل نخواهد شد و این حادثه دامن کل اروپا و آمریکا را خواهد گرفت تا بفهمند دنیای شرق و اسلام تا به حال چه چیزی را تحمل می کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز سال ۹۵ غلط بودن برجام دوم و سوم به وضوح روشن بود ، بنابراین کسانی که دم از برجام دوم و سوم می زنند با انقلاب مشکل دارند و باید بروند مشکل شان را با انقلاب اسلامی حل کنند.

انتهای پیام/ص