افت شدید قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان

قصه پر غصه کشاورزان جنوب کرمان چندین سال است که ادامه دارد و هر ساله شاهد افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان و دپو کردن این محصولات می باشیم.

امسال نیز همانند سال گذشته شاهد افت قیمت محصولات کشاورزی علی الخصوص پیاز و خیار سبز هستیم به گونه ای که پیاز از دست کشاورز کیلویی ۲۰۰ تومان و خیار کیلویی ۱۰۰ تومان خریداری می شود.

بیدشکی کشاورز عنبرآبادی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : محصول پیاز ابتدا قیمتش بالا بود کیلویی ۳۰۰۰تومان اما هم اکنون کیلویی ۲۰۰ تومان از ما خریداری می نمایند.

بیدشکی افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگزاری شده است جا دارد تا مسئولین توجه بیشتری به تولیدات داخلی داشته باشند زیرا که دلیل عمده افت قیمت محصول پیاز وارد نمودن پیاز به داخل کشور بود.

توکلی از کشاورزان بخش مرکزی عنبرآباد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با افت شدید محصول پیاز و خیار در عنبرآباد هزینه برداشت محصول از روی زمین بیشتر از قیمتی است که در بازار به فروش می رسد و ما کشاورزان ناچار هستیم به دلیل ضرر زیاد محصول را از روی زمین برداشت ننماییم.

گفتنی است شهرستان عنبرآباد یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی جنوب استان می باشد و شغل اکثر مردم جنوب استان کرمان کشاورزی می باشد جا دارد تا مسئولین توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند زیرا چندین سال است که کشاورزان جنوب کرمان دچار ضرر و زیان فراوانی شده و زیر بار قرض رفته و به بانک ها بدهکار شده اند اما هیچ اقدام قابل توجهی جهت فروش محصولات کشاورزی  انجام نشده است.