مکان‎های پرخطر روستاها در بحث مواد مخدر شناسایی شوند

 

محمود سالاری در شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: امروزه مواد مخدر یکی از بزرگترین معضلات جامعه بشری است.

وی بیان داشت: کشور ایران نیز به دلیل داشتن مرز مشترک با افغانستان همواره درگیر این موضوع است و بسیاری از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی ما به دلیل مقابله با این امر جان خود را از دست دادند.

سالاری تصریح کرد: با توجه به اینکه سن مصرف مواد مخدر در کشور پایین آمده و حتی تبدیل به استفاده از مواد مخدر صنعتی شده است، دولتمردان در این زمینه مسئولیت بسیار خطیری برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری با عنوان «کاهش آسیب‎های اجتماعی» نامگذاری شده است، افزود: ما همواره در تمام عرصه‎ها به مردم اعتماد کرده‎ایم، بنابراین باید تلاش کنیم با همکاری آن‎ها در راستای مبارزه با مواد مخدر گام برداریم.

سالاری ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله طلاق، همسرآزاری، سرقت‎های خرد و ... را مصرف مواد مخدر ذکر و عنوان کرد: باید از مشارکت مردم در راستای ایجاد جامعه سالم و بانشاط استفاده کنیم تا در پیشبرد اهداف مورد نظر موفق شویم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت با تأکید بر اینکه باید آموزش در بحث مبارزه با مواد مخدر در دستور کار دستگاه‎های اجرایی مربوطه قرار گیرد، ادامه داد: اگر هزینه‎های بسیاری که در زمینه مقابله با مصرف مواد صورت می‎گیرد، صرف پیشگیری از اعتیاد شود، قطعاً تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی گفت: از مجریان پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انتظار می‎رود، مانند سال‎های گذشته با تلاش‎های شبانه‎روزی در راستای ایجاد جامعه‎ای سالم و عاری از هرگونه مواد مخدر گام بردارند.

سالاری با بیان اینکه اضافه کرد: باید در روستاها با همکاری بخشداری‎ها و شوراهای اسلامی مکان‎های پرخطر شناسایی شوند و سطح آگاهی مردم به ویژه جوانان در بحث مصرف مواد مخدر افزایش یابد.

وی همچنین نسبت به ترویج استفاده از قلیان هشدار داد و اظهار داشت: فعالیت‎های هنری تأثیر بسیار زیادی در بحث آشنایی مردم با سوء مصرف مواد مخدر دارند بر همین اساس می‎طلبد، مسئولان مربوطه در این عرصه جدی‎تر ورود پیدا کنند.

سالاری خاطرنشان کرد: سه کمیته پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر در این شهرستان با همکاری مسئولان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و نیروی انتظامی باید در سال جاری نیز با برنامه‎ریزی مدون در راستای کاهش مصرف و آثار سوء مواد مخدر گام بردارند.