اینجا ریگان ریزگردها نفس مردم را تنگ کرد

فرماندار ریگان با اشاره به زندگی شنی مردم ریگان گفت: ریزگردها نفس ریگانیها را بریده است .

امین باقری تصریح کرد: این ریزگردها به همراه غلظت زیاد که باعث مسدود شدن یک ساعته جاده ریگان چابهار  شد ،مشکلاتی را برای اهالی روستاها به وجود آوردکه با تلاش نیروهای راهداری این محور بازگشایی شد .

وی گفت این ریزگردها دیشب آرامش ریگانیها را سلب وتعدادی  مردم را راهی مراکز درمانی نمود .

فرماندار ریگان یاد آور شد: از دیروز تا کنون تمامی مراکز بهداشتی درمانی ریگان در حالت آماده باش می باشند وریگان در بحران جدی قرار دارد .

باقری با اشاره به اینکه ریزگردها افراد میانسال وکودکان را خانه نشین نموده اند اظهارکرد: کشاورزی از دیروز تا کنون در این شهرستان مجددا مختل گردید .

وی گفت: مردم  روستاهایی که در حاشیه کانون بحران ریزگردها قرار دارند اغلب دچار مشکلات تنفسی شده است که در صورت عدم مهار ریزگردها این روستاها متروکه خواهند شد .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه ریگان کانون بحران ریزگردها در استان می باشد تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدامی برای مهار ریزگردها در این شهرستان نشده است .

باقری افزود این ریزگردها در این شهرستان لوکال (محلی)می باشند واز جایی نشات نمی گیرند ودر صورت عدم مهار آنها ریگان خالی از سکنه وشرق استان را نابود می نمایند .

وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه  با دستور رئیس محیط زیست کشور مقرر شد محیط زیست چندین دستگاه پایش ریزگردها در این شهرستان استقرار یابد تا کنون این امر در این شهرستان محقق نشده است .

فرماندار ریگان گفت خشکسالیهای چند ساله اخیر واز بین رفتن پوشش گیاهی در این شهرستان از جمله عوامل بروز ریزگردها در این شهرستان می باشد .

باقری گفت این شهرستان بحرانی فاقد اداره هواشناسی می باشد .

ریزگردها از سال گذشته تاکنون بیش از 1800نفر را راهی مراکز درمانی نموده اند وزندگی مردم را دچار مشکلاتی نموده اند.