عواقب جبران ناپذیر وضعیت کنونی کشتارگاه شهربابک بر سلامت شهروندان

ابوسعیدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهربابک در حاشیه بازدید از کشتارگاه شهربابک گفت: کشتارگاه شهرستان با وجود تذکرهای فراوان مسئولین بازهم با وضعیت نامناسبی مواجه است که ادامه این روند می تواند عواقب جبران ناپذیری بر سلامت شهروندان داشته باشد .

وی ابراز کرد: با توجه به وضعیت موجود، بی‌توجهی در این حوزه می‌تواند سلامت عمومی شهروندان را به خطر بیندازد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهربابک بیان کرد: داشتن کشتارگاه بهداشتی برای تولید گوشت سالم و بهداشتی حق مسلم و نیاز ضروری شهربابک می باشد و نمی توان به این مسئله بی توجهی کرد.

وی ادامه داد: با وجود هزینه ی بالایی که جهت رفع مشکلات این کشتارگاه نیاز می باشد، اما این هزینه ای است که برای سلامت مردم شهرستان خرج می شود. لذا باید اینجا از وضعیت کنونی و نامناسب فعلی خارج شود.

ابوسعیدی با اشاره به مشکلات چندین ساله کشتارگاه نیمه صنعتی و وضعیت وخیم آن در گذشته عنوان کرد: با توجه به بازدید های مکرر صورت گرفته ،کشتارگاه شهربابک دارای مشکلات زیادی از جمله نبودن آسفالت محوطه کشتارگاه ، حصارکشی کامل کشتارگاه، فرسوده بودن سپتینگ، بهداشت و ورود و خروج سگ های ولگرد به کشتارگاه می باشد که می طلبد تمامی مسئولین مربوطه دست به دست هم داده و هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات این کشتارگاه اقدام نمایند.

معاون فرماندار تأکید کرد: اجرای سپتیک کشتارگاه باید با یک مطالعه دقیق و اصولی از سوی کارشناسان مربوطه هرچه سریعتر اجرا گردد.

ابوسعیدی در پایان خواستار رفع سریع مشکلات کشتارگاه از سوی مسئولین مربوطه شد و صیانت از بهداشت عمومی را مهمتر از کارهای عمرانی در شهرستان دانست.