محمد نخعی:تعطیلی فرودگاه کرمان را تکذیب می کنم

چند روز پیش برخی از رسانه ها و خبرگزاریها تیتر زدند که "فرودگاه کرمان 6 ماه تعطیل می شود /تحمیل خسارات جانی و مالی برای 324 هزار مسافر"  مبنی براینکه تعطیلی فرودگاه کرمان به علت تعمیر باند آن می باشد و قرار بر این است که پروازهای کرمان از فرودگاه رفسنجان انجام گیرد، این تصمیم مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی برای 324 هزار مسافر و همچنین برای اقتصاد و برنامه ریزی های استان پیش خواهد آورد.

سپس نقدی بر آن نوشتند و اظهار داشتند که آیا تصمیم گیران و برنامه ریزان این طرح به این اندیشیده اند که روزانه جاده «کرمان-رفسنجان» ظرفیت حمل 2 هزار و 700 مسافر را دارد؟ اگر به طور خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم و تصور نمایم که همه این مسافران با اتوبوس مسیر «کرمان- رفسنجان» را طی خواهند کرد، به طور متوسط روزی 100 دستگاه اتوبوس نیاز است. آیا این جاده جوابگو می باشد؟ آیا تضمینی وجود دارد که تلفات جاده ای نداشته باشد؟ و ...

این امر ما را بر این داشت تا با خود محمد نخعی مدیرکل فرودگاه های استان در این رابطه مصاحبه ای داشته باشیم که وی بعد از سوال خبرنگار ما در رابطه با تعطیلی فرودگاه ابراز داشت: این خبر شایعه ای بیش نیست و من آن را به شدت تکذیب می نمایم.

وی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی براینکه گفته شده  سطح آسفالت باند فعلی فرودگاه کرمان مشکل دارد ، گفت: ما در حال اجرای باند موازی هستیم و کرمان با این پتانسیلی که دارد فرودگاه آن یک ثانیه هم تعطیل نخواهد شد و من این خبر را رد می کنم.

و این در حالیست که " ابوالقاسم سیف الهی" معاون فنی و عمرانی استاندار کرمان در این باره در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، با بیان این مطلب که سطح آسفالت باند فعلی فرودگاه کرمان، مشکل دارد، گفت: برای بازسازی این باند تقریبا باید 20 میلیارد تومان هزینه گردد.

وی با اشاره به پیشنهاد استانی مبنی بر اینکه باند دومی برای فرودگاه کرمان احداث شود، ادامه داد: برای احداث باند دوم فرودگاه کرمان به اعتباری حدود دو برابر اعتبار بازسازی باند اول نیازداریم، ضمن آنکه باید مد نظر داشت که استان کرمان، منطقه زلزله خیزی است و به دلیل پروازهای خارجی و بین المللی متعدد به استان، وجود باند دوم برای فرودگاه کرمان، امری ضروری است.
 
معاون فنی و عمرانی استانداری کرمان اظهار کرد: بازسازی باند فعلی، قطعا بین 4 تا 6 ماه تعطیلی فرودگاه کرمان را به دنبال خواهد داشت که جایگزین آن را باید فرودگاه رفسنجان قرار دهیم.
برای اثبات صحبت های سیف الهی و اینکه مدیرکل فرودگاه های استان این خبر را تکذیب می نمایند در جواب خبرنگار ما گفت: قاسم زاده جایگزین نخعی شده است، وی بیشتر در جریان است .
خبرنگار ما از معاون عمرانی خواست تا شماره تماس قاسم زاده را بدهد تا با او در این رابطه مصاحبه ای داشته باشیم که وی در جواب بیان داشت: من شماره ای از وی ندارم . شنبه با دفترشان تماس بگیرید چون شنبه پست را تحویل می گیرند.
از این خبر اینطور برداشت می شود که محمد نخعی مدیر فعلی فرودگاه های استان  که چندین سال در رأس امور قرار دارد اطلاع دقیقی از این موضوع ندارد و قاسم زاده که هنوز بر مسند ننشسته بیشتر در جریان موضوع است، پیدا کنید پرتقال فروش را؟