رکود اقتصادی سالهاست در فضای تولید داخل طنین اندازشده و آثار این رکود یکی پس از دیگری معلوم می شود؛ کارخانه های نیمه تعطیل آن روزها به سوله‌های خالی این روزها تبدیل شده است و انگار کسی از اعلام ورشکستگی خجالتی ندارد.

 

براساس این گزارش، پس از آنکه وضعیت کارخانه ارج برهمگان معلوم شد و چرخاندن لنگ‌لنگان چرخ‌های این کارخانه دیگر فایده نداشت نگاه مدیران دولتی به سمت باقی کارخانه‌ها رفت که نجوای خط تولید خاک گرفته شان به گوش می رسید و این‌بار بازهم قرعه به نام یک کارخانه لوازم خانگی افتاد موضوعی که از سوی مدیرعامل این کارخانه تایید نشده اما از وضعیت اسفبار سالهای گذشته سخن گفته است.

 

محمدحسن آقایی مدیرعامل شرکت پارس الکتریک با اشاره به اینکه شایعات تعطیلی این کارخانه را تکذیب می کنم، افزود : شرکت پارس الکتریک تعطیل نشده و همچنان فعال است.

 

وی تصریح کرد: تصمیمات هیئت مدیره سابق شرکت پارس الکتریک و سازمان شستا در دولت قبل منجر به تعدیل نیرو و تعطیلی این کارخانه در سال 1387 شد و این شرکت بابت پرداخت خدمات کارگران بارمالی سنگینی بر دوش داشت که امکان سرمایه گذاری را غیر ممکن کرد.

 

مدیرعامل شرکت پارس الکتریک با بیان اینکه هیئت مدیره جدید از سال 1393 با برنامه ریزی و استراتژی بلند مدت 5 ساله برند پارس الکتریک را احیاء کردند، اظهار داشت: هم اکنون محصولات این کارخانه در قزوین در حال تولید است و برنامه تولید 30 هزار محصول مختلف را در دستور کار دارد، همچنین با کمک و حمایت نمایندگان مجلس کارخانه بعدی پارس الکتریک امسال در سیرجان راه اندازی می شود.

 

وی تصریح کرد: برای تولید محصولات در داخل کشور مشکلاتی وجود دارد ، اما به این معنی نیست که کارخانه‌ها به سمت ورشکستگی پیش می روند، بنابراین با انتشار اینکه کارخانه ها درحال تعطیلی هستند نباید فضای ناامیدی در کشور ایجاد کرد.

 

آقایی با بیان اینکه شرکت پارس الکتریک در سال 1372 ، 64 درصد سهم بازار را در اختیار داشت، عنوان کرد: برخی برندهای خارجی با حمایت داخلی از مبادی مختلف ، بازار تولیدات داخل را تسخیر کردند و باعث رکود بازار شدند.

 

البته تحقیقات میدانی که از برخی نمایندگان فروش محصولات پارس الکتریک صورت گرفت نشان می دهد که لیست جدید فروش محصولات این شرکت به برخی دفاترفروش و نمایندگی ها اعلام شده، این درحالیست که هنوز محصولی از این کارخانه برای فروش وجود ندارد.