تعطیلی 50 درصد کارخانجات گیلان

تعطیلی کارخانجات ایران این روزها تیتر یک اکثر رسانه ها قرار گرفته است. کارخانه «آهن وفولاد لوشان» نیز از این موضوع مستثنی نبوده و منابع خبری از تعطیلی این کارخانه از از اول اردیبهشت ماه سال جاری  به دلیل مشکلات مالی و بیکاری کارگرانش خبر داده اند.

محمد علی نجفی استاندار گیلان نیز از نرخ 11 درصدی بیکاری در استان گیلان خبر داده است و معتقد است در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید در تقلیل رتبه بیکاری موفق عمل کرده است این درحالی است که برخی نمایندگان مجلس امار بالای بیکاری در استان را نمره منفی عملکرد دولت می دانند.

جبارکوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد تعطیلی کارخانه لوشان، اظهار کرد: در سال های اخیر تعطیلی و تعدیل نیرو در کارخانجات، جریان طبیعی اقتصاد کشور شده است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر شمار زیادی از کارخانجات در شاخه های مختلف صنعت در کشور تعطیل شده اند و تعداد زیادی هم در آستانه تعطیلی قرار دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید براینکه بیش از ۵۰ درصد صنایع گیلان تعطیل هستند، اضافه کرد: ساختار صنعت در استان گیلان نیمه جان است و باید به داد صنایع این استان رسید.

وی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه های گیلان داستانی کهنه و قدیمی است، ابراز کرد: نبود نقدینگی و رکود در فضای صنعت کشور، شمار کارخانجات تعطیل در سراسر کشور افزایش داده است.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه دولت نتوانسته تا کنون در امر احیای مراکز صنعتی و رونق صنعت کشور گام بردارد، تصریح کرد:کارنامه دولت در این بخش ضعیف و مورد نقد قرار دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس در خاتمه اظهار کرد: سرنوشت تعطیلی کارخانجات و مراکز صنعتی در کشور سایر مراکز صنعتی را هم تهدید می کند و متاسفانه اخراج کارگران صنعتی رتبه گیلان در بحث نرخ بیکاری را افزایش می دهد.