اقدامات پیشگیرانه مواد مخدر به اندازه تهدیدات نبوده است

سردار حسین چناریان ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان در فرمانداری کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه مقابله با مواد مخدر گفت: بحث مواد مخدر شامل دو بعد عرضه و تقاضا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: برخی مقابله با مواد مخدر را فقط در حوزه عرضه و مبارزه جدی می‌دانند در حالی که یک اشتباه بزرگ است هر چند که کارنامه نظام در حوزه مبارزه با مواد مخدر کارنامه درخشانی است.

وی با بیان اینکه تهدیدات ناشی از مواد مخدر و آسیب‌های آن بر جامعه بسیار زیاد است، گفت: کارهای زیادی در این زمینه و همچنین پیشگیری انجام شده اما این اقدامات به اندازه تهدیدات نبوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان به واسطه وضعیت جغرافیایی خود در کشور ضربات زیادی از مسئله مواد مخدر خورده است، افزود: باید در کنار حوزه انتظامی و برخورد حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز همگام پیش روی کند.

وی 70 درصد علت آلودگی به مواد مخدر را بسته به محیط زندگی افراد دانست و تصریح کرد: هر جا که مشکلات اجتماعی و خانوادگی بیشتر است آلودگی به اعتیاد نیز بیشتر است.

چناریان گفت: فشارهای روانی و استرس ناشی از بیکاری نیز از دیگر عوامل روی آوردن افراد به مواد مخدر برای کاهش استرس است که یک موضوع جدی در جامعه امروزی است.