نرخ بیکاری در استان کرمان ۷.۹ درصد است

حمید ذکاءاسدی در جشنواره شهید رجایی استان کرمان اظهار داشت: هرساله در هفته دولت این جشنواره براساس عملکرد واحدهای سازمان‌های دولتی، مدیران و کارمندان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان بیان کرد: مدیریت جهادی بدون همکاری کارمندانی مجاهد امکان‌پذیر نیست و هدف اصلی همه ما رسیدگی به دردها و مشکلات مردم است و ما آمده‌ایم به مشکل مردم برسیم و امیدواریم رضایت مردم را جلب کنیم.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 78 درصد صادرات استان رشد داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه 7.6 درصد مصرف برق صنعتی استان رشد داشته که نشان از رونق اقتصادی استان است، بیان کرد: نرخ بیکاری در کشور 11 درصد و در استان کرمان 7.9 درصد است.

ذکاءاسدی با اشاره به اینکه در سال 92 نرخ مشارکت اقتصادی 33.6 درصد و در پایان 94 به 35.2 درصد رسیده است، تصریح کرد: از سال 92 تاکنون 910 طرح با اعتبار بیش از 76 میلیارد تومان در تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که 17 درصد از آن‌ در استان اجرایی و بیش از 14 هزار شغل در استان ایجاد شده است.

وی از پرداخت 167 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در سال گذشته خبرداد و گفت: استان کرمان رتبه نخست را در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه  در پنج ماهه نخست امسال 16 هزار نفر گردشگر از استان کرمان بازدید کرده است، بیان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال 30 هزار گردشگر به استان کرمان سفر کنند.

ذکاءاسدی با اشاره به نقشه راه آب استان کرمان گفت: بزرگ‌ترین تونل آبی خارمیانه در حال انجام است که 700 میلیون لیتر مکعب آب به فلات مرکزی استان تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیتی استان کرمان اقدامات خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در استان ما آخرین زنجیرهای سازمانی اشرار و حدو دو ماه پیش با تلاش‌ نیروهای نظامی، امنی و سربازان گمنام امام زمان(عج) و همدلی شورای تأمین منهدم شد و اعضای اصلی آن‌ها کشته و دستگیر شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان  تصریح کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیات راحت و امنیت کامل در استان کرمان سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: کارکنان و کارمندان ستون فقرات نظام اداری کشور هستند و اگر رسیدگی دقیق به این قشر فداکار صورت بگیرد می‌توانیم رویکرد نظام اداری سالمی داشته باشیم.