حجم بالای ورودی به زندان های کشور نگران کننده است

"یدالله موحد" امروز  در دیدار با مدیرکل زندان های استان کرمان اظهار کرد: 65 درصد جمعیت کیفری زندان های استان کرمان مربوط به جرائم مرتبط با مواد مخدر است.

وی هشدار داد: دستگاه قضائی با عوامل ناامنی در استان کرمان به شدت برخورد قضائی خواهد کرد و برنامه های کاهش جمعیت کیفری مانع از این برخورد نخواهد بود.

موحد تصریح کرد: آنچه در کاهش جمعیت کیفری مدنظر است، جلوگیری از ورود افرادی است که نباید وارد زندان شوند و می توان جایگزین های مجازات حبس را در مورد آنان اعمال کرد و سیستم قضائی در برخورد با مظلومان وستم دیدگان در نهایت رافت اسلامی عمل خواهد کرد.

وی حجم بالای ورودی به زندان های استان و کشور را نگران کننده عنوان کرد و افزود: در زمینه جمعیت زندانیان وضعیت خوبی دربین کشورهای جهان و کشورهای اسلامی نداریم، لذا ضرورت دارد به سیاست و برنامه های مربوط به کاهش جمعیت کیفری توجه جدی تری بشود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کار سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به ویژه در قسمت بازپروری شخصیت مددجویان زندانی بسیار خطیر و حساس است.

وی یکی از اهداف مهم سازمان زندان ها را انجام اقدامات تربیتی و اصلاحی برای مددجویان برشمرد و تاکید کرد: اگر این هدف محقق شود، شاهد کاهش نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان ها خواهیم بود.

موحد تصریح کرد: اقدامات قضائی مناسبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان ها در استان کرمان در حال اجراست  و نتیجه این اقدامات، کاهش جمعیت کیفری زندانیان در استان بوده و امیدواریم با بهره گیری از تمام ظرفیت های قانونی، برنامه ریزی و هماهنگی، این روند کاهشی ادامه یابد.

"رمضان امیری" مدیرکل زندان های استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی در خصوص زندان های  استان کرمان، اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت زندان های استان کرمان مطلوب ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از زندان های استان شاهد کاهش ورودی به زندان ها بوده ایم، افزود: بیشترین کاهش مربوط به شهرستان شهربابک با 21 درصد طی شش ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.