اتفاقی نادر در شهر یاسوج

به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، شهر زیبا و توریستی یاسوج، به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و زیبای خدا دادی در جنوب ایران، همه ساله شاهد ورود گردشگران و توریست های داخلی و خارجی برای به نظاره نشستن و استفاده کردن از این بهشت چشم نواز است.

کمتر کسی است که پای به پایتخت طبیعت ایران گذاشته اما زبان به تحسین زیبایی‌های خدادادی این منطقه بکر و چشم نواز زاگرس جنوبی نگشوده باشد.

 

لذا تلاش و کار برای توسعه فضای سبز شهر و بهبود وضعیت مناطق توریستی یاسوج امری لازم و ضروریست و ابتدایی ترین راه برای حل این موضوعات دریافت عوارض در ورودی این اماکن تفریحی می باشد، این اقدامات در صورتی موثر خواهد بود که عوارض دریافتی از گردشگران با توسعه و بهبود این مناطق همراه باشد.

 

اما اتفاق نادر و حیرت انگیز زمانی است که شهرداری یاسوج بدون در نظر گرفتن مصوبات شورای شهر در حرکتی خود سرانه اقدام به اخذ عوارض در ورودی مسیر منتهی به یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج می کند.

 

اقدامی که رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص آن به تسنیم می‌گوید: دریافت حق ورودی برای پارک جنگلی یاسوج در برنامه شورای شهر وجود نداشته است.

هدایت امیری در ادامه می گوید: دریافت عوارض تنها برای پارک آبشار و محل اسکان در پارک مهرورزی در دستور کار شورای شهر بود و برای پارک جنگلی نباید عوارض دریافت شود.

وی تصریح می کند: در پارک جنگلی خدمات و تأسیسات خاصی وجود ندارد که شهرداری بابت آنها اقدام به اخذ عوارض اقدام کند.

 

این حرکت شهرداری یاسوج بسیاری از مردم را که هر روزه برای زیارت قبور شهدای گمنام خود را به تپه نور الشهدای شهر می رساندند بهت زده کرده، و این سوال را در اذهان عموم مردم متبادر کرده که در کدام یک از شهر های کشور برای زیارت قبور مطهر شهدا از مردم عوارض دریافت می شود؟

 

با توجه به جایگاه رفیع ایثار و شهادت در بین مردم غیور و شهید پرور شهر یاسوج امید است تا مسئولین مربوطه هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت رفع این معضل که به آبروی شهر لطمه خواهد زد را پیگیری کنند.