عملیات اجرایی جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر دهدشت آغاز شد

نادر صفاری در بازدید از پروژه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر شهر دهدشت اظهار داشت: اجرای این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین جهت تلاش شد با انتخاب پیمانکار این طرح وارد فاز عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه پس از انجام مطالعات این طرح  دو پیمانکار برای اجرای این پروژه انتخاب شد، افزود: این پروژه در دو فاز انجام می‌شود و در مجموع 1700 لوله دو جداره به قطر 315 میلی متر در شبکه جمع‌آوری و این خط انتقال به‌کار می‌رود.

صفاری اعتبار این پروژه را بالغ بر 7 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع پروژه تاکنون 650 متر لوله‌گذاری و 15 منهول در طول مسیر اجرا شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری دهدشت با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه گفت: با اتمام این پروژه فاضلاب 912 واحد مسکن مهر شهر دهدشت به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وصل و مشکل دفع فاضلاب این واحدها برطرف می‌شود.

صفاری با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که در زمینه فاضلاب شهر دهدشت وجود دارد عدم استقبال شهروندان از خرید انشعاب فاضلاب است، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و امیدواریم که شهروندان دهدشتی از این طرح استقبال کنند تا این طرح با موفقیت به مرحله اجرا درآید.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ابزارهای قانونی برای اتصال فاضلاب‌های خانگی به شبکه توزیع وجود دارد ولی آب‌وفاضلاب تاکنون از قوه قهریه استفاده نکرده است و بنا دارد که با تعامل و فرهنگ سازی مردم را به این کار ترغیب کند.

مدیر آب و فاضلاب شهری دهدشت ابراز کرد: سرانه مصرف آب در دهدشت 200 لیتر در شبانه روز است، بیان کرد: نرم کشوری 150 لیتر در شبانه روز است و 45 درصد بالاتر از نرم کشوری آب مصرف می‌کنیم.

صفاری مهمترین مشکل این نهاد را عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط مردم و ادارت برشمرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم و مسئولان ادارات نسبت به پرداخت به موقع قبوض خود از طریق سامانه اینترنتی اقدام کنند تا ما نیز در جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم دچار وقفه نشویم.