استاندار در ملاء عام پاسخگو باشد

  با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که می فرمایند: عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی است. بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای است.

 در چند سال اخیر مشکل بیکاری جوانان یکی از مشکلات عمده ی کشور و بالاخص استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است، اگر توجه داشته باشیم به این مورد خواهیم رسید که در اکثر خانواده ها و یا شاید در تمام خانواده‌های استان حداقل یک فرد تحصیل کرده با تحصیلات دانشگاهی وجود دارد.

 

این جوانان جویای کار در ادارت و دستگاهای دولتی می باشد اما همه شاهد هستیم که وضعیت اشتغال به چه صورت است.

 

یک دفعه از چند سایت خبر استخدام های فله ای به بیرون درج پیدا کرد، این خبر مثل یک بمب ساعتی بین جوانان بالاخص جوانان تحصیل کرده ی جویای کار استان سر و صدا به پا انداخت.

 

جوان چرامی با بیان تاسف برای نشر این خبر اظهار داشت: اینگونه استخدامی هایی که صورت گرفته، حق جوانان تحصیل کرده ی استان است نه فامیل های مدیران استانی.

 

وی افزود: آن هایی که این کار را انجام می دهند فقط به فکر خود هستند و یقیه برایشان اهمیتی ندارد.

 

یکی از شهروندان چرامی که با وجود داشتن کارشناسی زبان انگلیسی، این اقدام آقایان را بی انصافی دانسته و مقصر این کار را مدیران مربوطه می داند.

 

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر مدیری چنین اقدامی کرده باشد و حق کسی را غصب کرده باشد، قطعاً مدیری که چنین تخلفی می‌کند، برای او انفصال از خدمت، حبس و مجازات پیش‌بینی شده است.

 

مزارعی بیان کرد: اگر چنین چیزی بر اساس گزارش سازمان بازرسی که بعد از جمع‌بندهای لازم به ما ارائه می‌‌شود، درست باشد، ما نیز به دادسرا ارجاع می‌کنیم و با مدیران در باره یک مورد هم سئوال و جواب می‌کنیم.

 

 

فرهنگی چرامی با درخواست محکوم کردن این افراد از دستگاه قضایی افزود: امیدواریم  روز 9 دی که روز بصیرت افزایی است با استخدام های فله ای که در استان انجام شده است، برخورد شده حق جوانان را مطالبه کنند.

 

وی گفت:طرف مقابل ما استاندار است که می خواهیم به این مسائل پاسخ بدهد.

 

این فرهنگی بیان کرد: شفاف سازی این استخدامی ها باید در مکان های عمومی مطرح شود تا حقیقت روشن شود بنابراین زمان بیان این مشکلات کی و کجاست؟