پیش بینی راه اندازی ۴۵ عرصۀ اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵

سیدمحمدتقی حسینی با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد ۲۹ طرح در زمینه مشاغل خانگی و ۱۶ طرح دیگر در حوزه صنعت و کشاورزی است.

وی اذعان کرد: ظرفیت مناسبی در شهرستان برای آموزش و توانمندسازی افراد وجود دارد که در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی بسیج سازندگی ورود بسیار مناسبی داشته و در سال ۹۵ نیز برنامه مدونی برای ساماندهی اشتغال در دستور کار قرار داده است.

حسینی در ادامه با اشاره به راه اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی با رویکرد موادغذایی ،به همراه مشاوره کلاس های آموزشی برای احیا و فعال سازی مراکز تولیدی راکد یا تعطیل در سال ۹۵، به عنوان یکی دیگر از برنامه های بسیج سازندگی، پروار بندی دام سبک وسنگین،شتر،پرورش ماهی گرمابی وسردابی،پرورش شتر مرغ وماکیان،زنبور عسل، احیا باغات،کارگاه قارچ دکمه ای ودربخش صنعت بسته بندی موادغذایی وگیاهان دارویی، پخت نان های رزیمی وسنتی،تولید گیاهان دارویی،بسته بندی،ریسندگی و بافندگی و غیره را از جمله عرصه های اقتصاد مقاومتی بر شمرد.

 

14

08

 

وی با تاکید به نگاه ویژه به صنایع تبدیلی درسال ۹۵ تصریح کرد : این نگاه ویژه، قطبی سازی عرصه های اقتصاد مقاوتی است و اینکه عرصه های شاخص بصورت زنجیره وار در روستاها عملیاتی شود.

مسئول بسیج سازندگی گنبدکاووس گفت: . به کمک بسیج سازندگی درسال ۱۳۹۴، ۱۹۰ واحد فعال راه اندازی شد که تقریباً ۷۰ درصد با مشاوره رایگان کارشناسان بسیج سازندگی بصورت ایجادی راه افتادند و ۳۰ درصد با دریافت تسهیلات عرصۀ فعالیت را توسعه دادند.

 

18

 

وی ادامه داد: در مجموع، سال گذشته، ۵۵۰ نفر مشغول به کار شدند و مبلغ سی و دو میلیارد ریال به بسیجیان و عموم مردم ،کارآفرینان،کارخانه وکارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی داخل شهر و از روستاهای دورونزدیک از شمال گنبد با مسافت ۱۵۰کیلومتر و جنوب گنبد به مسافت۶۰کیلومتر پرداخت شد.

 

IMG_1177

 

حسینی توجه به کیفی سازی در سال۹۴ را مورد توجه بسیج سازندگی شهرستان دانست و افزود: برای حمایت از جوانان در نقاط محروم به افرادی که از شهرها به روستاهای خود مهاجرت داشته اند تسهیلات اشتغال زایی و ازدواج پرداخت شد و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند وهمچنین فارغ التحصیلان بیکار در رشته های کشاورزی و اموردام مورد حمایت ما قرار گرفتند.

سید محمد تقی حسینی به میزان بهره وری از اراضی کشاورزی در قالب طرح همگام با کشاورز نیز اشاره کرد و گفت: این طرح را با کمک جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین در سال ۹۴ عملیاتی کردیم تا کمک کار کشاورز و تولید کشور باشیم و در سال ۹۵ نیز با قوت ادامه خواهیم داد.

 

IMG_2806

 

وی اظهار کرد: نقش بسیج سازندگی در عملی کردن اقتصاد مقاومتی در قالب فعالیت های مردمی تنها حمایت مالی نیست و مشاوره های رایگان و دلسوزانۀ کارشناسان بسیجی این سازمان، سهم بسزایی در جذب مشارکت های مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دلگرم نگه داشتن فعالین این عرصه ها دارد. هرچند که بیشتر این عزیزان با هزینه کم شخصی وارد کار شده و پس از اخذ تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی کار را توسعه داده و زمینه اشتغال افراد دیگری را نیز در کنار خود فراهم کرده اند.

 

IMG_1250

IMG_1352

مسئول بسیج سازندگی گنبدکاووس به تأسی از سخنان مقام معظم رهبری گفت: توجهات ویژه و تاکیدات مکرر ایشان به بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه حل مقابله عملی با تحریم های دشمنان علیه کشور ضروری به نظر می رسد که این مهم تحت عنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کلام رهبری انعکاس یافت.