صادرات کارخانه سیمان پیوند گلستان به آسیای میانه از سر گرفته شد + تصاویر

منصور بهشتی گفت: صادرات کلینکر این کارخانه به مقصد قزاقستان که از اواخر سال ۹۴ به رشد بالایی رسیده بود با شروع سال جدید و برخی عوامل مؤثر در صادرات کند شد.

وی افزود: اما اکنون با جدیت و تلاش‌های مستمر مدیران این شرکت و نیز تلاش واحد فروش در رفع موانع صادراتی بارگیری محصولات شرکت سیمان پیوند گلستان به مقصد قزاقستان از طریق بندر امیرآباد مازندران و ریل اینچه برون آغازشده است.

بهشتی گفت: تاکنون بیش از 4 هزار و 500 تن «جامبو» و 4 هزار تن کلینکر به کشور قزاقستان صادرشده است.

به گفته مسئول روابط عمومی شرکت سیمان پیوند گلستان بی‌گمان یکی از مهم‌ترین راه‌های دستیابی به توسعه پایدار ایجاد رونق در بخش صادرات و ترانزیت کالا و محصولات استان به کشورهای همسایه است که کارخانه سیمان پیوند گلستان تاکنون توانسته به سهم خود هدف‌های منطقه‌ای و استانی را به‌خوبی برآورده سازد.

بهشتی اظهار داشت: این توان صادراتی می‌تواند به نام استان گلستان تمام‌شده و معرف توان بالای این استان در راستای پیش رفت به‌سوی یک منطقه آزاد باشد.

وی از همه مسئولین استانی که در تسهیل امر صادرات سیمان و کلینکر از طریق ریل اینچه برون به کشورهای آسیای میانه با این شرکت همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است بهمن‌ماه سال گذشته صادرات 200 هزار تن کلینکر به ارزش ریالی هشتاد میلیارد ریال از کارخانه سیمان پیوند گلستان از پایانه راه‌آهن مرزی اینچه برون به کشور قزاقستان آغازشده بود.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد یک اراده منطقه‌ای و استانی می‌توان در این روزهای سخت اقتصادی و همسو با رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولیدات داخلی گام‌های مؤثری در آبادانی منطقه برداشت.

مسئول روابط عمومی کارخانه سیمان پیوند گلستان در پایان از زحمات و تلاش‌های همکارانش در بخش فروش تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش «نیلکوه» کلینکر به سیمان خام اطلاق می‌شود که پس از آسیاب شدن و اضافه کردن گچ به محصول نهایی سیمان تبدیل می‌شود.

«جامبو» یا به‌اصطلاح M 500 محصول نهایی یا سیمان است که برای صادرات به‌صورت کیسه‌های یک‌تن و چهارصد کیلوگرمی بسته‌بندی می‌شود.

nilkooh1235 1

nilkooh1235 1

nilkooh1235 1

nilkooh1235 1

nilkooh1235 1

nilkooh1235 1