پیش‌بینی برداشت 120 تن عدس+تصاویر

حبیب اله زارع گفت: کشت حبوبات هرساله در اراضی زراعی کوهستانی شهرستان مرسوم بوده و نخود و عدس ازجمله حبوباتی است که کشاورزان گالیکش هرساله اقدام به کشت آن می‌کنند.

وی افزود: امسال در بیش از 150 هکتار از اراضی دیم شهرستان عدس کشت‌شده است که عملیات برداشت آن از نیمه خردادماه آغاز و همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود حدود 120 تن عدس از این مزارع برداشت شود.

زارع تصریح کرد: به‌طور متوسط از هر هکتار زمین دیم 800 کیلوگرم عدس برداشت می‌شود که برداشت آن به‌صورت دستی بوده و سپس با تراکتور خرمن‌کوبی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خاطرنشان ساخت: کاشت عدس و نخود دارای مزایایی ازجمله تثبیت ازت هوا در خاک، کاهش آفت زراعی، حاصلخیزی خاک و استفاده بهینه از آیش زمین و افزایش عملکرد کاشت محصول بعدی یا جایگزین است.

وی بیان کرد: عدس و نخود هرساله در اسفند و فروردین‌ماه به‌صورت دیم کشت می‌شود و دارای انواع مختلفی هستند که بسته به میزان بارندگی کیفیت و میزان افزایش تولید آن تغییر می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: با توجه به اینکه این محصول در حال حاضر باقیمت حدود 50 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود ارزش ریالی کل تولید این ‏محصول در شهرستان 6 میلیارد ریال است.‏

وی نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه مشاوره‌های کارشناسی ‏و توزیع نهاده‌های کشاورزی را ازجمله خدمات جهاد کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداران برشمرد.‏

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1

adas 1