بررسی مرگ مشکوک دو مدد جو در بهزیستی

رقیه رحمانی گفت: روز گذشته 8 معلول ذهنی نگهداری شده در یکی از مراکز نگهداری معلولان گرگان دچار بیماری شبه مسمویت شدند که این افراد بلافاصله به بیمارستان شهید صیاد شیرازی منتقل شدند. 

 

وی بیان کرد: با وجود اعزام زودهنگام این افراد به بیمارستان و حضور به موقع کادر پزشکی 2 تن از معلولان جان خود را از دست دادند و تلاش پزشکان برای نجات آنها به نتیجه نرسید. 

 

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: وقوع این حادثه تاکنون در گلستان سابقه نداشته است ولی برای یافتن عوامل و دلایل وقوع آن از همه توان و ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد. 

 

رحمانی به رتبه بالای گلستان در زمینه برخورداری از معلولیت در کشور اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن 48 هزار معلول زیرپوشش رتبه هفتم استان های کشور را داریم. 

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ابراز کرد: از دیگر سو 2.5 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند. 

 

وی بیان کرد: بیش از 2 هزار و 800 تن از معلولان گلستان در 62 مرکز غیردولتی زیرنظارت بهزیستی خدمات روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل دریافت می کنند که از این تعداد معلولان دارای مشکلات شدید یا خیلی شدید از 17 مرکز شبانه روزی خدمات دریافت کرده و 45 مرکز نیز به صورت روزانه خدمات توانبخشی و مراقبتی به معلولین ارایه می کنند. 

 

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: از حدود 650 معلول نگهداری شده در مراکز شبانه روزی گلستان ، 229 معلول فاقد سرپرست هستند که با حکم محاکم قضایی حضانت آنها به بهزیستی واگذار شده است. 

 

وی ادامه داد: مطابق یافته های پزشکی، امید به زندگی در میان افراد معلول ذهنی و بیماران پایین تر از حد عادی است و در این شرایط امکان بروز برخی موارد فوت در مراکز نگهداری و درمانی وجود دارد.