پروژه ای که پیش از افتتاح در حال تخریب است + تصاویر

  ساخت کمربندی گالیکش به‌عنوان یک جاده کنارگذر از سال 72 آغاز شد و باگذشت عمر شش دولت و پیشرفت وجبی قرار است به‌صورت کامل در هفته دولت امسال سرانجام افتتاح شود.

ساخت این پروژه که بااعتباری اندک در سال‌ها پایانی دهه هشتاد می‌توانست به پایان برسد اما با طولانی شدن کار ساخت، هزینه‌های هنگفتی بر دوش دولت‌مردان گذاشت.

به گفته مسئولین وقت کار ساخت و زیرسازی کمربندی گالیکش از سال 86 آغازشده و در آن زمان با توجه به اینکه به‌عنوان طرح هادی باید تأمین بودجه می‌شد می‌توانستیم آن را با هزینه‌ای بسیار اندک به اتمام برسانیم.

پروژه‌ای که شاید بتوان عدم اتمام آن با پیشرفت وجب‌به‌وجب را طی چند سال گذشته معیاری بر توانمندی تمامی مسئولین محلی گالیکش عنوان کرد.

با تلاش‌های اعضای شوراهای اسلامی دور سوم شهر گالیکش، شهرداری و فرماندار وقت گالیکش کار ساخت نیمی از این پروژه (لاین جنوبی) کمربندی بعلاوه ساخت 9 دهنه پل در دی‌ماه سال 91 آسفالت شد.

لاین شمالی کمربندی گالیکش نیز با تلاش‌های بسیار فرماندار گالیکش طی اسفند 94 و فروردین‌ماه 95 آسفالت و به بهره‌برداری رسید.

کار ساخت بلوار جداکننده و سیستم روشنایی کمربندی نیز توسط شهرداری حال حاضر گالیکش سید علی‌اصغر موسوی در حال انجام است و در حال حاضر اداره راه و شهرسازی در حال احداث جداول آن است.

طرح ملی کمربندی شهر گالیکش به بهره‌برداری می‌رسد

ماه گذشته مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی کمربندی شهرستان گالیکش در شرق استان از زمان بهره‌برداری آن در هفته دولت امسال خبر داد.

علی‌اکبر شاهینی افزود: این پروژه که در حیطه وظایف شهرداری گالیکش قرار دارد هم‌اکنون با مساعدت و تأمین اعتبار از سوی نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در استان مانند مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده مجری کل در استان در دو باند شمالی و جنوبی در حال احداث است.

وی طول این پروژه ملی را 3 کیلومتر و 750 متر اعلام کرد و گفت: زیرسازی و آسفالت باندهای شمالی و جنوبی آن توسط نماینده مجری کل در استان و بتن RCC که نوعی بتن غلتکی از انواع بتن‌های نوین است و همچنین رفوژ میانی و جدول و آسفالت لایه نهایی آن توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام‌شده است.

شاهینی ادامه داد: اعتبار صرف شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای اقدامات مرتبط بالغ‌بر 52 میلیارد و 679 میلیون ریال از محل منابع سازمان راهداری و استانی بوده که طی دو قرارداد پیمانکاری به اجرا درآمده است.

علی‌اکبر شاهینی یادآور شد: این کمربندی از ابتدای شهر گالیکش تا انتهای آن امتداد دارد و به شکل دو باند رفت‌وبرگشت جداشده با رفوژ وسط است.

آسفالت کمربندی گالیکش پیش از افتتاح در حال تخریب است

طولانی شدن اتمام و ساخت این پروژه موجبات تخریب زیرسازی و آسفالت کمربندی گالیکش را فراهم کرده است.

به دلیل نبود مدیریت و عدم جدول‌بندی در ضلع جنوبی کمربندی گالیکش به عقیده کارشناسان آب‌های سطحی به زیرسازی آن نفوذ کرده و باعث نشست، پوسته‌پوسته شدن و ترکیدگی بخش‌هایی از آسفالت شده است که ادامه این روند با عبور ماشین‌های سنگین موجب تخریب بیش‌ازپیش آن خواهد شد.

از نکات دیگر که باعث تعجب همگان شده ساخت جدول‌بندی ضلع جنوبی این کمربندی طی سالیان گذشته و سال 94 است که در آستانه افتتاح پروژه پیمانکاران در حال تخریب آن هستند و جدول‌بندی جدیدی جایگزین آن می‌کنند موضوعی که باید مسئولین محلی و استانی پاسخگوی آن باشند.

جدول‌بندی ورودی ضلع جنوبی کمربندی (محدوده استادیوم و شهرک فرهنگیان تا محدوده خیابان شهید چمران) با اراضی آن محدوده و جدول تازه‌ساز ندارد به نظر باوجود هزینه بسیاری که برای ساخت آن شده باید تخریب و دوباره ساخته شود. البته تاکنون جدول‌بندی محدوده خیابان میرزا کوچک خانه به خیابان شهید مدرس تخریب و از نوساخته‌شده است.

ازجمله مواردی که هنوز برای آن اقدامی صورت نگرفته با توجه به خطراتی که در عبور مردم گالیکش از کمربندی وجود دارد ( وجود سه مدرسه، دادگستری، مسجد و خانه‌هایی که در فاصله یک الی دو متر با آسفالت کمربندی قرار دارند) ساخت و نصب پل هوایی در این محدوده است.

ناگفته نمایند به دلیل بی‌توجهی مسئولین بالغ‌بر 20 تیر برق در داخل کمربندی کار گذاشته‌شده بود که با صرف هزینه‌ای از بیت‌المال سال گذشته این تیرهای برق از محدوده کمربندی خارج شدند که خود شاهکاری در ساخت این پروژه است.

جدول‌بندی ضلع شمالی این کمربندی نیز در بخش‌هایی که اختلاف سطح زیادی نسبت به اراضی شمالی دارد در حال تخریب و جدا شدن از کمربندی است.

همچنین برخی اقدامات غیر کارشناسانه دیگر که می‌توان در این محدوده نام برد ساخت پل‌های متصل‌کننده خیابان‌های ضلع جنوبی به کمربندی است که همخوانی بین خیابان و کمربندی ایجاد نمی‌کند. نمونه آن را می‌توان به پل خیابان مدرس که توسط شهرداری ساخته‌شده است اشاره کرد.

حال باید دید با توجه به اینکه مسئولین استانی و محلی هفته دولت را زمان افتتاح این پروژه اعلام کرده‌اند این پروژه چگونه و به چه صورتی آماده بهره‌برداری و تحویل مردم خواهد شد.

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

nilkooh1582 1

انتهای پیام/