شهیدان پیش از آنکه شهید باشند کریمند

آیت الله رییسی امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی استان گلستان در گرگان گفت ؛ این کرامات باید به نسل جوان امروز که عموماً نسلی پرسشگر و نخبه است منتقل شود.

 
وی همچنین طلبه ها و روحانیان را از عوامل موثر تداوم انقلاب اسلامی خواند و افزود ؛ استکبار جهانی به خوبی می داند ولایت و روحانیت از عوامل مهم سربلندی و موفقیت مسلمانان هستند و به همین علت با روحانیت و ولایت دشمنی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان هم پیش سخنان آیت الله رییسی در سخنانی گفت :شهید و شهادت زیباترین واژگان عالم معنا در دایره‌‌المعارف گیتی هستند که قدم زدن در این وادی پاک، فقط و فقط از عهده سبک‌بالانی برمی‌آید که در وادی امن «طور» از جسم و جان دنیوی خودشان گذشته و به حیات اخروی گرویدند.

 

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود :شهیدان ما با تأسی از شهدای صدر اسلام با تمام وجود می‌گفتند ما می‌رویم تا خط و راه امام بماند.

 

حاج آخوند عبدالجبار میرابی مدیر حوزه علمیه اهل سنت گلستان هم با بیان اینکه وظیفه ما پاسداشت از فرهنگ بزرگ شهدای روحانی است، گفت: هر ملتی که شهادت را افتخار خود بداند، اسارت نخواهد داشت و امروز شهدای گلستان به خصوص شهدای روحانی بت شکنی برای ما به ارمغان آوردند.

 

 کنگره نکوداشت 73  شهید والامقام طلبه و روحانی در راستای برنامه‌های اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان برگزار می شود.

 

اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان 25  آذرماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در گرگان برگزار می شود.